teisipäev, 3. oktoober 2006

Kuidas leida seda õiget?

Täna käis Hansapanga peadirektor Priit Põldoja rääkimas Klapid Eest sarja raames sellest kuidas leida tasakaalu muutuste ja stabiilsuse vahel.
Priit oli natukene küll laisk olnud ja tulnud kohale oma vanade slaididega mis enamvähem teemaga haakusid kuid olid originaalis mõeldud siiski personalijuhtidele. Teemaks see kuidas leida ja innustada "õigeid" inimesi ettevõttes.

Loomulikult rääkides Hansapangast ja muutustest tuleb esimesena teemaks NPNK ja rottkoerte teema. Et kuidas siis ikkagi läks nii nagu läks ja mida sellest õpiti. Tagamaad olid päris huvitavad. Tehti ju midagi sellist mis oli täiesti mitte Hansapangalik. Midagi täiesti nende põhiväärtuse vastast. Tänavale/Turule tuldi selle kampaaniaga väidetavalt nii, et isegi oma maja inimesed ei teadnud selle midagi. Kuni viimase hetkeni oli see olnud täiesti top secret projekt. No ja võib ise arvata mida lojaalsed, staažikad, ettevõtte põhiväärtustesse uskuvad töötajad sellest arvasid. Ka selliste muutustega tuleb toime tulla, ning natukene räägitigi sellest kuidas juhtide ülesanne oli tollal saada oma maja inimesed uuesti tagasi ühtsesse leeri ning kommunikeerida kogu selle kampaania tagamaid nii, et keegi end solvatuna ei tunneks, et teda on kõrvale jäetud või nii tema kui ettevõtte põhiväärtustele oleks justkui sülitatud.

Tegelt seda oli päris huvitav kuulata kuidas kõik need "salaplaanid" said sepitsetud ikka silmas peetud ettevõtte põhiväärtusi, kuid nii nagu igal äriplaanil on planeeritud strateegia, nii ka seekord liiguti ikkagi ettevõtte strateegiat järgides ning viidi ellu üks plaan mis antud hetkel tagas kõige paremini ettevõtte strateegia ja väärtuste järgimist. Nagu pidev protsess mis muutuvas keskkonnas tahab koguaeg ülevaatamist ning nõuab vahepeal abinõude tarvituselevõtmist, et õigel kursil püsida.
Märksõnad slaidilt selle näite kohta olid:

Kuidas olla pidevalt uuenduslik kaotamata järjepiduvust?
Selgeid vastuseid ei ole - edukad ettvõtted suudavad tegeleda vastuoludega

Aktsepteeri vastuolusid, sest need ainult kasvavad

- Loo keskkond, mis saab vastuoludega hästi hakkama
- - STRATEEGIA
- - VÄÄRTUSED
- - INIMESED
- - KOMMUNIKATSIOON


Siit edasi läks teema sujuvalt sellele kuidas ettevõtte kultuur ning personalipoliitika peavad ühte sammu käima ja kuidas ettevõtte väärtusi ning kultuuri peaks töötajatele pidevalt kommunikeerima. Mida selgemad on organisatsiooni kultuur ja väärtused seda lihtsam on neid ka edasi anda. Selleks, et muutustes ellu jääda peab olema pidepunkt kust kinni hoida ja selleks just sobivadki väga hästi ettevõtte põhiväärtused. Tihtilugu olevatki just organisatsiooni kultuur see mis tagab organisatsiooni edu.

Päris huvitav oli üks väikene mullikestega pilt, mis illustreeris seda milliseid põhimõtteid järgides Hansapank omale inimesi värbab ning millisena nemad näevad oma töötaja arengut nii ettevõtte siseselt ametialaselt ning samuti töötaja isikliku arengu seisukohalt. Ei saa võtta inimest ainult selle mõttega, et ta mingil kindlal alal oleks produktiivne ja that's it. Pidevalt on vaja inimest arendada ning anda talle uusi väljakutseid. Inimestele meeldib, kui nad saavad midagi kasuliku teha ja see paneb neid end paremini tundma. Justkui win-win situatsioon. Ettevõtte muudkui kütab tööülesandeid juurde ja inimene muudkui rabab neid lahendada. Ja täpselt nii see pidavat Hansapangas olemagi. Nad on hakanud tegema selliseid asju mis pole üldse nende põhi äri aga nad teevad seda selleks, et anda inimestele uusi väljakutseid. Inimesed tahavad midagi huvitavat teha. Muidu nad lähevad lihtsalt ära sinna kus on huvitav.

See ei ole enam töö. See on pigem hasart tegeleda sellega mis sulle pinget pakub.

Saalist küsiti küsimus a'la kas ja kuidas Teie oma karjääri planeerite või olete planeerinud? Millisena te näete oma tuleviku 5 aasta pärast?
Priit tegi suured silmad ja avaldas imestus, et misasi see karjääri planeerimine üldse on või kuidas seda süüakse?

Nii nagu üks välireklaam ütles, et ametiredel ei ole redel, siis leidis ka Priit, et ei ole mõtet tegeleda mingi mõtetu ametikohtadele ronimisega. Tee seda mis sulle tõeliselt meeldib. Kui sa teed seda innuga, vaimustunult ning hästi ja suudad seda vaimustust ka teistesse süstida, inspireerida sama asja sama hästi tegema kui sina oled seda seni teinud, siis sinust võibki niimoodi ühel heal päeval juht saada.

Juhi/liidriks saamise eelduseks ongi leida üles see eesmärk ja säde mis sind hommikul voodist tõusma sunnivad.


Tegelt ma tahtsin rääkida hoopis sellest, et Skypel olevat uus kontor valmis saanud ja lausa lust on vaadata kuidas töötajad säravate silmadega kirjutavad kui lahedaks nende uus "teine kodu" on saanud.

Jällegi huvitav win-win situatsioon, kus ettevõte loob töötajatele paremad töötingimused mille üle töötajad on hirmus õnnelikud ning samas need rahulolevad töötajad kommunikeerivad ka kohe seda uudist edasi teistele potensiaalsetele töökätele keda nad oma töökollektiivi ootavad.

1 kommentaar:

Aivar ütles ...

elu ongi täis vastuolusid. minu meelest paljude (juhtima õpetavate tegelaste) suur viga on selles, et nad ei pööra vastuoludele üldse tähelepanu. ja seega ei treeni ka teisi seda tegema.