teisipäev, 7. november 2006

Blogibuzz


Henrik [digi] Roonemaa avaldas eile natukene nördimust, et paberajakirja nupukeste netti kolimine ei toonudki oodatud blogibuzzi endaga kaasa. Tekkis küsimus, et kes ja kas on üldse olemas miski müütiline blogjate jõud kodumaisel blogimaastikul, kes jõuaks midagi lahedat üles haipida ja viidata nii, et kõik seda lugema tõttaksid.

Tõenäoliselt ma ise ei erutunud [digi] tehnoloogiauudiste blogist seetõttu, et saan sama info juba varem kätte, kui [digi] töökas meeskond selle maakeelde jõuab tõlkida. Nii nagu Siim küsib endalt, et kes on [digi] lugeja kes peaks säravate silmadega [digi] veebiväljaannet lugema tõttama, küsisin sama küsimuse ka endalt kui mõtlesin sellest väikese sissekande siia kirjutada.

Niipalju kui mu senised real life kogemused on näidanud, siis oma tutvusringkonnast tean [digi] lugemas vaid neid kellele RSS on natukene tundmatu sõnaühend ning Google kasutamine ei ole veel geenides. Seetõttu nad ka üldjuhul vast ei jõua ka minu blogi, et sellest toredast maakeelsest tehnikauudiste saidist teada saada.
Ma hirmsasti proovin seda vältida, et ma midagi kellestki või millestki eeldaks, aga tõenäoliselt ma tookord siiski eeldasin, et seltskond kes seda blogi siin igapäev lugemas käib on ka juba niipalju advanced arvutikasutajad, et nad leiavad ise enda jaoks huvitava info internetist üles ning neile ei ole vaja hommikusi uudiseid mõne tunnise viivitusega lühemaks teha ning maakeelde tõlkida.

Loomulikult on seda vaja ja hea kui on koht kus kõik maakeelsed tehnoloogiateemalised uudised oleks ühes kohas koos, aga selle jaoks oleks Henriku poolt samuti mainitud paeva.net palju mõnusam olnud. Lisaks tehnoloogia uudistele saaks ühest kohast ka muu huvitava jutu kätte, mida teised kasutajad on lugemisvääriliseks pidanud.
Kui mul vähegi õhtul aega tekib, siis korra vaatan ikka üle mida Digg.com'is on lugejad päeva jooksul välja kaevanud ning teistele kasutajatele lugemiseks soovitanud.
Paeva.net oleks võinud sama edukalt saada tehnoloogiauudiste keskkohaks kuhu nii uudised kui teemakohased blogid kokku viidatakse, kuid tundub, et tookord jäi sellest kriitilisest massist puudu kes viitsiksid sinna artikleid noppida. Alguses ei saadud piisavalt kohaliku blogisfääri aktiivseid kasutajaid viitama ning seega polnud teistel midagi huvitavat lugeda ja nii ta jäigi.
Loodame, et vähemalt [digi] jõuab mõningat aega maakeelsete tehnoloogiauudistevoogu kõrgel hoida ning et neil jõud ei raugeks igapäevaselt huvitavaid lugusid postitada.

Viide: Siim Teller kirjutab samal teemal -> Eesti blogid: müüt müüdiks

Tõenäoliselt ma ei oleks seda juppi siia kirjutanud kui Siim poleks oma blogis kommenteerimist ära keelanud.
Nüüd sai ka [digi] veebiväljaandele kõvasti viidatud, millest Henrik varem natukene puudust tundis.

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

mis ma oskan öelda, digi ajakirja ma ostan, aga vaid sp, et kui ma paar korda nädalas rongiga linna söidan ja kodu, siis oleks miskit teha rongis. muud mitte midagi. läpakat ei viitsi kaasas tassida ja üldiselt milleks üldse 30min jaoks notet, kui ajakirjad on märksa parem lühiajaline sisustus.

muideks, uudislehtedele jöuab info nagunii kiiremini kui digi veebi ja rääkimata paberkandjale. samas, teine hea pluss on see, et vanad digid viin ml arvutite teenindusse, las kliendid loevad kah kuni ootavad oma nänni :)