neljapäev, 28. detsember 2006

Picasa Geotagging

Jai, mulle hirmsasti meeldib, et ma saan täiesti tasuta tarkvara kasutades sellise vahva asja valmis teha, kus saan sõpradele näidata maailmakaardil kus minu tehtud pildid on jäädvustatud.
Foto NAGI's: Google maps
Selleks ei ole vaja mida muud kui vaid kahte päris kasuliku vabavaralist programmi sinu arvutisse ning registreerida paari tasuta teenuse kasutajaks. Ühiseks nimetajaks neil kõigil on Google, sest kõik liigutused oma piltide geotaggimiseks teen ma kasutades Google tarkvara ning teenuseid.

1. Esmalt pildid telefonist/fotokast kompuutrisse kasutades selleks Picasa pildihaldustarkvara.
2. Valitud piltidele lisan geotaggid ehk pikkus- ja laiuskoordinaadid asukohast kust pilt on võetud, kasutades selleks Google Earth tarkvara.
3. Koordinaatidega varustatud pildid ekspordin ühtseks *.kmz Google Maps teenusele söödavaks failiks ning laen üles Google Pages teenuse abil loodud veebilehele.
4. Ja ongi minu poolt koordinaatidega varustatud pildid sõpradele üle interneti maailmakaardil näha.


Kui rahabossiks hakkan, siis ostan Bluetooth GPS'i ja sildistan juba pildi tegemise hetkel pildid pikkus- ja laiuskoordinaatidega. Seni aga kasutan tasuta tarkvara ning määran kiirelt ise kaardilt asukohad kus mu pildid on tehtud.

Viide: Testpildid Google Maps maailmakaardil

Kommentaare ei ole: