neljapäev, 15. veebruar 2007

Otsin, ostan, vajan universaalkerega autot

Aja jooksul on tekkinud vajadus läbida vahemaid mida jalgsi käia ei jaksa ning kaasas kanda kola mis enam kätte ei mahu. Nimelt otsin universaalkerega sõiduautot millega saaks soodsalt ja mugavalt osa võtta siinmail korraldatavatest jalgratta ja jooksuüritustest mida eesolevaks 2007 suviseks hooajaks jagub pea igaks nädalavahetuseks. Hetke seisuga on juba kalendrisse märgitud Mai kuust kuni Augustini 10 üritust millest võiks nädalavahetustel osa võtta. Võistlustele kohale ja tagasi saada aga ilma sõiduautota on maru keeruline.

Mul oleks hea pakkumine inimesele kes soovib omale uut ja paremat autot osta. Uuemat ja paremat kui see mis tal hetkel on kasutada. Aja jooksul inimestel ikka võimalused ja soovid kasvavad ning kindlasti leidub neid kellel liisinguperioodi lõppedes hakkab peas vilkuma väikene tuluke mis suunab inimese autotootjate kodulehekülgedele, et omale juba uus ja parem sõiduk välja valida.
Siin aga tuleks mängu mina. Ma oleks nõus ära ostma 3-5 aasta vanuse universaalkerega sõiduauto, mille liising on just parasjagu lõppemas kuid läbisõit ning üldine seisukord võimaldaks selle autoga veel teise samapalju aastaid ja kilomeetreid  läbida, ilma et peaks auto juures suuremaid remonttöid ette võtma.

Loomulikult on kõigsugused automüügikuulutusi vahendavad portaalid paksult kõikvõimalike uhked ja veelgi paremaid sõidukeid täis, kuid ma esialgu eelistaks siiski hankida oma esimese auto mõnelt tuttava tuttavalt kui jääda uskuma müügimeeste juttu mis väidavad, et pea iga müügiplatsil olev auto on toodud otse ühe saksamaa pensionäri käest kes sellega vaid poe ja kiriku vahet sõitis. Neid kõiksugu müügiplatside valskust ning luiskamist olen ma kuulujutu tasemel küll ja küll kuulnud.
Eero Ringmäe võttis ette ja uuris natukene auto24.ee autokuulutusteportaalis müüdavate autode vanust ja nende läbisõitu ning saadud tulemused olid täpselt sellised nagu ma salamisi juba pikemat aega olin kahtlustanud.

Tulemused:

  • 5 aasta vanustest autodest oli lõviosa (keskmiselt ca 2/3) läbisõiduga 100 000 .. 200 000km
  • 10 aasta vanustest autodest oli samuti lõviosa (keskmiselt ca 1/2) läbisõiduga 100 000 .. 200 000km
  • Toyotad, Peugeot’id ja Mazdad põhimõtteliselt 10 aastaga üle 300 000km ei lähe. Liiga ebamugav vist.
  • Tundub, et Volkswagenitega pärast viienda eluaasta täitumist enam ei sõideta. Või kui sõidetakse, siis pühapäeviti kirikusse ja korra kuus tanklasse.
  • Ligi 50% Peugeot’idest on 10 aastasena teinud üle 200 000km, samas pole ükski müügisolevaist 300 000km-ni jõudnud.

    "Huvitav - meie automüügiportaalid on täis 10 aasta vanuseid autosid, mille läbisõit on 100 000 ja 15 aasta vanuseid autosid, millel napp 160 000 ees. Ju need siis tuuakse vaeste sakslaste juurest, kus napilt 10 000km aastas sõidetakse."

Ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi kes müüks usaldusväärsest allikast pärit korraliku universaalkerega sõiduautot.

See on üks põhjustest miks ma autoostu soovist siia kirjutan. Tõenäolselt on küllalt palju neid autosid mida uue vastu välja vahetatakse ning esindusse tagasi viiakse, et uus natukene odavamalt osta. Teadagi ostavad esindused auto küllaltki madala hinnaga tagasi, panevad vahendustasu juurde ning uuesti oma kodulehele müüki. Kuulutustelehe kaudu müümine võib küll tulusamaks osutada, kuid ka auto müümisele võib kuluda oluliselt rohkem aega.

Siinkohal ka palve, et kallis lugeja, kui sa tead kedagi, kes teab kedagi kes müüb korraliku sõiduautot mõistliku hinnaga, siis võiks sellest kas minule või automüüjale teada anda ning lootust on, et sellest võiks kokkusaamisest võiks win-win situatsioon tekkida.

Natukene ka siis täpsematest soovidest ja eelistustest millise autoga ma sooviks mõned järgmised aastad tööl, poes, võistlustel ja vanaema juures käia.

Aasta: 3-5 aastat vana. Sobib täiesti 2002-2003 aasta auto, mis on liisinguperioodi jooksul volitatud esindustes hooldused läbinud ning millel on vajadusel kõik vahetamist vajavad varuosad õigeaegselt vahetatud.

Keretüüp: Universaal - Nädalavahetuseks linnast välja sõites peaks jalgratas, spordiriided, muiduriided ja kõiksugu muu tarvilik kraam autosse ära mahtuma. Pealegi on universaalkerega auto pakiruumis (pagasnikus) enne võistlusi hea riideid vahetada, niisama ääre peal istuda ja rulluiske jalga panna ning tagumised istmeid alla lastes kasvõi pikali visata.
Hea kui katusereelingud oleks juba autol peal, sest katuseraam ning rattahoidja reelingutele on mul juba endal olemas.

Kütus: Eelistatud oleks diisel, kuigi pole ka häda kui on madalama kütusekuluga bensiinimootor.

Läbisõit: Sõltuvalt vanusest ning üldisest seisukorrast võiks läbisõit mitte väga palju rohkem olla 150tuh. Sõltub jällegi autost ja sellest kuidas seda varem on hoitud ja hooldatud.

Käigukast: Automaat - tänapäeval Tallinna liiklusummikutes võiks juba automaat käigukasti omada. Iga kümne meetri tagant end edasi jõnksutamiseks on ikka väga tüütu pidevalt käiku sisse ja välja "saagida". Kuna erilist rallimise ja kihutamise soovi ei ole, siis peaks automaatkast igati mugavam ja tänapäevasem valik olema.

Turva- ja ohutusvarustus: Tõenäoliselt on soovitud aastakäigu autodel juba standardvarustuses ABS, roolivõim, esimesed turvapadjad, kuid plussiks oleks kindlasti natukene sõitu abistavad ning ohutust tagavad stabiilsuskontroll, pidurdusjõukontroll, veojõukontroll. Kiirust küll ei kavatse ületada, aga must jää ja muidu kasinas seisukorras sõiduteed võivad teinekord üllatada sellistes kohtades kus seda ootada ei oskaks, ning sel puhul on ehk targast elektroonikast natukene abi.
Puldist avatav ja suletav kesklukustus oleks vajalik.

Mugavusvarustus: Vähemalt esimesed aknad peaksid olema nupulevajutusega avatavad, ehk elektrilised. Suvisel ajal on kindlasti abiks vähemalt konditsioneer ning paremal juhul kliimaseade. Peaasi, et kuuma ilmaga saaks autot natukene maha jahutada.

Audio, video, kommunikatsioon: Hea oleks kui autol oleks sisseehitatud  tehase/tootjapoolne  stereo. Ehk siis selline millelt ei peaks narkomaanidest aknapurustajate hirmus pidevalt esipaneeli eemaldama.

See oleks üldiselt esmane orientiir mis peaks ja võiks auto enamvähem olemas olla, et sellega igapäevaselt mugavalt ning muretult liigelda.
Marki, mudelit, mootori töövõimsust ei oska esialgu väga nimetada, sest mudelivalik ning vastavalt sellele ka mootorite valik on äärmusest äärmusesse. Midagi hirmus võimast ega kiiret ei ole vaja. Pigem soodsat ning ökonoomset, kuid sellist mis vähemalt möödasõidul hätta ei jääks.

Hind: Esialgu ei ole väga jäigalt veel midagi paika pannud. Kõik sõltub margist, mudelist, läbisõidust, varustustasemest ning üldisest seisukorrast. Hea oleks kui liisingut või järelmaksu oleks võimalik jätkata. Orienteeruv hinnaklass võiks jääda 100-150 tuhande vahele.

Kuna ma kahjuks veel ise suurt midagi autodest ei tea ega jaga, siis väikese hinna, varustustaseme ja läbisõidu võrdluse juures tundub esialgu kõige soodsam olevat esimest liisinguperioodi lõpetav Ford Mondeo. Esmase vaatluse alla jäid veel Mazda 6, VW Passat ning natukene kallimast hinnaklassist Mercedes-Benz C200, BMW 320, Audi A4 ja Toyota Avensis

Väikene isiklik foobia on kõiksugu polstrinaginate ja kolinate vastu, mis küll aga odavamate autode puhul tundub olevat paratamatu.

Hetkel veel usun naiivselt, et kõik tänapäevased keskklassi autod on piisavalt head, et nendega igapäevaselt mugavalt ja turvaliselt ringi toimetada. Nüüd oleks vaja vaid üles leida selline mida on senise kasutusperioodi jooksul korralikult hooldatud ning heaperemehelikult kasutatud.
Turuplatsil autosid müütaval müüjal puudub aga kahjuks igasugune vastutus müüdava auto ees ja väärikus selleks, et ausalt seda äri ajada.

Seega kui keegi kuuleb, et kuskil on müügile tulemas mõni korralik ning hästi hoitud universaalkerega eelpoolmainitud omadustele vastav sõiduauto, siis oleks tänulik kui sõna levitataks, et ma võiksin sellisele autole potensiaalne ostja olla.

2 kommentaari:

Margo ütles ...

Sinu toodud näidetest leidsin täpselt ühe, mis mahtus sinu soovitud hinnavahemikku. Reaalsem tundub sihtida 150-200.000 vahemikku.

Samas, kui siiski soovid 100-150.000 hinnavahemikust miskit leida, soovitan vaadata nõks väiksemaid autosid (nn väike-keskklass, näiteks Golf Variant). Suuruse vahe ei tohiks ängistav olla :)

Edu otsinguil.

Oliver ütles ...

Mul on väikene helesinine unistus, et kui osta otse inimese käest kes tahaks oma auto kiirelt ja mugavalt välja vahetada ning natukene tuttav ka juhtuks olema, siis jääb ehk see osa ära, et automüügiportaali pannes lisatakse väikene protsent hinnale otsa, et autost ikka natukene rohkem saada, kui ta seal kuulutustevirnas juba ripub.

Paari inimesega rääkides on kõik olnud sellise arvamusega, et noh, ise tahaks umbes 150tuh saada, aga kui teised kõik müüvad sama läbisõidu ja varustusega autot kuulutusteportaalis 180'ga, siis ega ma ei hakka ka oluliselt odavamalt müüma.

Alguses mõtlesin ka nende väiksemate univeraalide peale, kuid kui võtta perspektiiviks kasutatud autot veel 5 aastat kasutada, siis need natukene suuremast klassist Mazda6, Mondeo ja Passat peaksid mugavam sõita olema. Focus, Astra, Golf Variant on sellised mis tegelikult ajaks asja ära, kuid siis hakkab juba sõidumugavus vist hirmsasti kannatama.