reede, 2. märts 2007

i(head)Phones

  Täna kirjutasid devil (180 kraadi) ja Jaanus Kase sellest kuidas nad on ülirahul oma Apple iPod Shuffle'tega. Mul on selle üle vaid hea meel kui inimesed on tootega rahul. Kusjuures kuigi mul on kõiksugu imevõimalusi playlistide haldamiseks ning ühte ja teistpidi lugude sorteerimiseks ja kuulamiseks, kasutan ma siiski vaid mp3'e mängija (eng: shuffle) juhuesituse funktsiooni, sel lihtsal põhjusel, et need kõik lood seal on mu lemmikud. Nad meeldivad mulle ja mul ei ole erilist vahet mis järjekorras mu lemmiklood mulle esitatakse.

iPod Shufflest vaimustun tänu tema lihtsusele ja väikestele mõõtmetele. Kuid siiski-siiski on üks põhjus miks ma pole seda poodi ostma tormanud. See mängija on ilus, lihtne ja väike, kuid ikkagi ma pean mingite juhtmetega möllama, et muusikat kuulata. Õigemini mind häirivad need kõrvaklapijuhtmed mis jäävad ripnema ning kui sul ei juhtu olema lahedat outfitti mis võimaldaks kõrvaklapi juhtmete peitmist, siis on paras jama majas.

Ootan turule toodet, mis ühendaks endas kahe suurepärase toote parimad omadused. Et mul oleks juhtmeta (bluetooth) kõrvaklapid mille paremasse või vasemasse kuularisse on lisatud iPod Shuffle koos juhtnuppudega.

Jaanus kirjutab: ...ja mulle ei meeldi tänapäeval ei keskkonnasõbralikkuse ega kasutajamugavuse seisukohast ükski vidin, millel pole sisseehitatud akut + laadijat ja tuleks jännata väliste patareide või eraldi akude+laadijaga.

Ma olen täitsa samal nõul. Ma tean, et on olemas stereo bluetooth kõrvaklapid mis töötavad akude pealt. Ostad ja saad laadija kaasa. Aga ma jonnin. Ma ei taha tänapäeval keskonnasõbralikuse ja kasutusmugavuse seisukohast kõrvaklappidele isegi laadijat kaasa. Ma tahan neid USB'st laadida. Kui vanaema juurde lähen siis ostan vooluadaptri lisaks mis teeb 220V->USB. Aga vaevalt, et ma seda vajan.
Kuna ma aga laen juba USB'st siis miks ka mitte samal ajal sünkoniseerida lugusid iTunesist.

Ma kujutan seda ette, et ma võtan kotist kokkuvolditud (juhtmeta)klapid, pistan pähe ja kuulan. Ei mingit juhtmetega jändamist. Ei mingeid kotis müstiliselt sõlme ja segamini läinud sasipuntraid mille lahtiarutamine terve igaviku võtab.

Ülevalpool pildil on Logitechi iPodi jaoks disainitud juhtmeta kõrvaklapid millel on küljel juhtnupud helitugevuse reguleerimiseks. Aga see iPod Shuffle on ju nii väikene, et tõenäoliselt annakse selle ilusasti samamoodi ühe klapi sisse monteerida ja lugusid edasi-tagasi valida vaid ühele kõrvale vajutades ning miks mitte teise kõrva pealt helitugevust muuta vm. Väikene USB docking station kaasa või lihtsalt mini-USB pistik külge ning ma oleks murest lahti igasuguste kõrvaklapijuhtmete harutamisest.

See idee meenutab mulle küll natukene Starsky&Hutch'i filmist seda kohta kus üks filmitegelastest rannas jooksis ja pika antenniga raadiot mängivaid kõrvaklappe peas kandis. Idee on sama, et muusikamängija oleks juba klappides sees ning ei oleks mingit juhtmetega sahmimist.

Antud toote puhul jääb küll miinuseks see, et kui ma olen nõudlik kasutaja siis ma ei saaks mp3 mängijat ja klappe eraldada ning Shure'dega asendada.
Kindlasti ei oleks ka rahul kõiksugu iPod'i aksessuaare müüvad rõivatootjad kui nende "juhtmeid peitvad" särgid ühtäkki mõtte kaotaks.CitySpordiss või kuskil hakkas silma spetsiaalselt edevatele disainitud Nike+ iPod'i jooksusärk, mille idee oli selles, et särgile oli tehtud iPodi jaoks üks tasku ning sinna kõrva üks auk. Auk siis selleks, et särgi alt saaks juhtmeid vedada. 1000 krooni sellise uhke "juhtmevedamisaukudega" särgi eest!?
Pigem võtaks juba juhtmeda "iHeadphones Shuffleklapid" ja pistaks jooksma minnes pähe. Palju mul ikka on aega vaada mis see loo nimi just praegu oligi. Peaasi, et mõnus lugu tuleks.

Viide: iPod Shuffle rokib ja Shure klapid ka
Viide: Devil arvab Shufflest - Võin vaid väita, et mina olen ikka sitaks rahul.

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Kas kirjutatu idee on lihtsalt kõige kallal vinguda? Nii pessimistlik.
Ja Nike+ipodi puhul on tunduvalt enamat aegajalt vajadus vaadata/teha kui loo nime, tutvu enne asjadega, millest kirjutad.