reede, 27. juuni 2008

Shimano XTR ATB Brake Cable Set

Ma olen jätnud päris palju kirjutamata kõiksugu huvitavatest teeninduskogemustest millega igapäevaselt olen juhtunud kokku puutuma. Täna oli jälle väike huumor. Kuna ta oli väike, siis panen lühidalt kirja.
image

Mul oli mure. Jalgratta tagumise V-piduri trossikõrid ei tahtnud enam koostööd jätkata. Paar nädalat tagasi käisin A&T spordis neid seestpoolt pesemas ja läbi puhumas ning natukeseks ajaks sai nad uuesti käima. Nüüd hakkasid jälle kinni jääma. Viimane aeg rattale bling-bling tuuningut teha ja uued piduritrossid ning pidurikõrid hankida.

Vaatasin soovitud komplekti internetist välja. Helistasin kohalikud poed läbi ja peaaegu, et koduteele jäävas VeloPlus’is oli vajalik remondikomplekt olemas. Hind küll ligi 25% kallim kui internetist tellides, aga mulle siiski meeldib poes kaubaga tutvuda ning ma olin täitsa nõus 25% soolasemat hinda maksma kui ma saan kauba kohe kätte ja probleemi sujuvalt lahendatud. Sounds good!

Peale tööpäeva lõppu, tund enne kaupluse sulgemist jõudsin rattaga kohale ning soovitud pidurikaablite/kõride komplekt oli mind riiulis ootamas. Suurepärane!
image

Nende komplektidega on aga see häda, et kõrid ja trossid tahavad paigaldades iga ratta jaoks parajasse pikkusesse lõikamist. Nad on mingi standard pikkusega alguses karbis, aga kuna rataste raamide suurused on erinevad, siis üldjuhul on neid trosse ja kõrisid vaja natukene lühemaks lõigata. Midagi keerulist ei ole. Korralike tangidega vaid paar klõpsu ja asi korras.

Küsisin siis VeloPlus’i töökojast, et kas oleks võimalik, et ma ostan teilt nüüd selle trosside/kõride komplekti ja ehk saaks nad ka kohe rattale paigaldada?

- Kahjuks ei ole võimalik. Nii palju rattaid on siin järjekorras ja täna kuidagi ei jõua.

- OK. Selge. Aga kas niimoodi mängiks välja, et ma võtan ise oma rattalt vanad piduritrossid ja kõrid maha, panen ise uued asemele ja laenaks teilt lihtsalt korraks tange, et kõrid ja trossid sobivasse mõõtu lõigata? Mul kodus ei ole kahjuks korralike tange millega lõigata.

- Ei, meil on täna jube kiire. Kui sa tahad neid kiiresti ära vahetada, siis tule homme hommikul siit läbi ja me teeme ootetööna ära. See ei võta kaua. Võid senikaua siinsamas oodata.

- Seda minagi! Siin ei ole ju midagi keerulist. Kuuskandid on mul endal olemas. Kaks mutrit lahti, vanad trossid/kõrid maha. Kolm lõiget tangidega, et kõrid õigesse pikkusesse saada. Kruvid kinni. Trossiotsad parajaks ning stopperid otsa. Mul oleks vaid korraks tangidega vaja paar lõiget teha. See ei võta üldse kaua.

- Nii ei mängi välja. Mul on tangid ja see on minu teenistus. Tule homme ja me vahetame hommikul kohe need piduritrossid ära.

- Oolraidi. Mis see mulle homme hommikul maksma läheb?

- Kõride/trosside komplekt + 200 krooni tööraha.

- Aitäh! (ja peas oli mõte mis kõlas umbes nii … %¤&&?!##¤”#¤% ma lähen praegu K-Rautakeskosse, ostan omale 200 krooni eest korralikud tangid ja hakkan teil poe ees eluaeg tasuta klientidel trossikõrisid õigesse mõõtu lõikama, et te never-ever ei saaks klientidelt praktiliselt mitte millegi eest 200 krooni tööraha küsida. Ma olin niigi nõus neid toetama +25% kallima komplektihinnaga, eeldusel, et kõik sujub ja asi saab kiirelt lahendatud. Nad ei saa mulle isegi sellise kirve hinna eest korraks tange laenata, et maksimaalselt 5 lõiget teha. )

Analoogne juhtum oli asata või paar tagasi A&T spordis kus keelduti “mitte nende poest ostetud” käiguvahetajat paigaldama, sest nad ei toeta internetikaubandust. Kohati arusaadav, aga paigaldus on paigaldus. Ega käiguvahetus ega paigalduse protsess sellest muutu kust poest käiguvahetaja tuli. Usk on see mis ei luba aidata.

Nüüd aga esimese trosside/kõride loo juurde tagasi ning sama situatsioon hoopis teise suhtumisega.

Kuna VeloPlusis läks natukene aega, siis kell oli selleks ajaks juba rohkem kui pool seitse õhtul. Nõmme rattapood oli veel seitsmeni lahti. Kiired telefonikonsultatsioonid ning 5 minutit enne kaupluse sulgemist olin kohal. Sama komplekt riiulis ootamas ligi 15% soodsama hinnaga kui VeloPlus’is. Super!

Kuna Nõmme rattapood on varemgi asjatundliku ja väga hea teenindusega hiilanud, siis senikaua kui kassaaparaat maksetoiminguga tegeles, tunnistasin ausalt müüjale, et mul on kodus vaid näpitsad millega saab traati lõigata, aga nendega on alati hirmus nüsimine. Jube jama oleks nendega trossikõrisid lõigata.

Poemüüja küsis “Kas sul relakat pole kodus?”

Võibolla paljud tõesti hoiavad relakat korteris kapis, aga kahjuks mitte mina. Relakaga pidavat kõige puhtama lõike saama.


Sama üllatuslikult kui tuli relaka küsimus, võttis poemüüja leti alt mingid übervinged tangid. Tegi ettepaneku, et mõõdame kohe kõrid ära. Lõikame õigesse mõõtu, ning küll sa ise kodus paigaldamisega hakkama saad. Kell on juba 7. Me kahjuks paneme poe tänaseks kinni ära. Aga küll sa ise kodus hakkama saad.

Mu “heateenidnuse nunnumeeter” hüppas selle peale kohe lakke. Vat see on alles teenindus. Kliendil on probleem ja poemüüja teeb kõik, et see kiirelt ja valutult lahendatud saaks.

Kas ma lähen järgmine kord esimesena Nõmme rattapoodi või Jah?

Lisaks ma sain veel kaasa häid nõuandeid kodus ise komplekti paigaldamiseks ning tasuta peotäie “nipukaid”, millega uudse lahendusega trossikõri raami külge kinni tõmmata.

Piduritrosside ja kõride paigaladamine:

Poemüüja nipp ja soovitus oli tagumine pidurikõri paigaldada kõik ühes tükis. Ilma juppideks lõikamata. Ennemalt oli mul tagumine piduritrossi kõri kahes jupis. Pidurilingist kuni raamini. Raami pealmise pulga algusest kuni lõpuni jooksis paljas tross ning raami pealmise toru lõpust kuni piduriteni oli järgine trossikõri osa.
image

Sellel olemasoleval lahendusel olid minu jaoks teatavad miinused. Kõige häirivam oli see, et väga auklikul teel hakkas tross vastu raami hüppama ja ebameeldivat kolinat tegema. Jubedalt häiris. Teine miinus oli see, et kui kõrid olid kahes osas, siis pesuvee, vihma ja muidu sopaga võis kõride otstest liiva ja mustust kõri sisse pääseda ning seetõttu kippusid trossid raskelt liikuma ning teisalt trossikõride seinad kiiremini kuluma.

image

Nüüd on aga uus ja vähemalt teoreetiliselt oluliselt töökindlam lahendus. Nüüdsest on rattale paigaldatud otsast lõpuni täiesti kinnine “parim mida raha eest osta saab” piduritrossikõri, kuhu vee, liiva ja pori sattumine on ülima miinimumini viidud. Praktiliselt ilmvõimatu. Ainus koht kust mustus sisse saab, on pidurilingi otsast. Sinna aga pääseb suhteliselt vähe mustust ligi kuna kõri ots läheb otsapidi lingi sisse. Seega on tegemist 60% sama vinge süsteemiga kui täiesti suletud hüdrauliliste pidurite süsteem, kus “kõris” jookseb trossi asemel hoopis piduriõli.
image

Ma ei pannud trossi ega kõrisid nendeks ettenähtud aasadest läbi, vaid tõin nad kõrvalt ja tõmbasin “nipukatega” raami külge. Poemüüja soovituse kohaselt andvat see oluliselt paremat töökindluse kui kõride poolitamine ning seeläbi väiksem teoreetiline võimalus mustuse kõridesse pääsemiseks.
image

Nüüd lahenes ka see probleem, kus mul enne tagumise piduri tross juurikate peal sõites kolinaga vastu raami hüppas. Mille peale seest õõnes raam muidugi suurepäraselt kõlakojana oma ülesandeid täitis.

Shimano XTR ATB Brake Cable Set

Complete brake cable set designed to suit the top-of-the-range Shimano XTR mountain bike brakeset

Die-extruded manufacturing process for inner wire leaves a smooth surface for less friction in use, and Stainless steel provides smooth shifting and higher corrosion resistance

Includes 1.6 mm inner wires (1 x 1000 mm and 1 x 1700 mm), and grey 5 mm outer casing for a complete bike (1 x 800 mm and 1 x 1400 mm), and all end caps

Sealed end caps with internal O-ring gives an effective seal against the elements, prolonging service life

Outer casing is lined with a polymer sheath to assist with the smooth operation of the inner wire

Kusjuures eelmised piduritrossid/kõrid olid Jagwire SLICK 5.0, ning pidasid vastu isegi päris hästi 3-4 aastat.

Kommentaare ei ole: