teisipäev, 12. august 2008

Maxxis Overdrive

Urbaniseerun. Kütusehinna vinge ülesmäge rühkimine ning muude ebasoodsate asjaolude kokkulangemise tulemusena on minust saanud aktiivne linnarattur.
Hobina Elioni maastikuratta etappide kaasategemine on prioriteetides tahaplaanile jäänud. See on küll uskumatult fun metsas võistlemas käia, aga iga sellise fun’i eest Eesti teise otsa sõites enam kütuse peale 1000 ja rohkem krooni nagu ka ei raatsi kulutada.

Ratas on aga olemas ja muutuvate (majandus)oludega tuleb kohaneda. Sõitsin ratta tagumise kummi katki ja välja viis see selleni, et olemasolevad vanad 2004 aasta SCOTT Manx 2.0 maastikukummid said lõpuks asendatud uute ja helkivate semi-slick Maxxis Overdrive 26x1.75’’ hübriid linnakummidega.

SCOTT Manx 2.0’dega hakkas see pseudoprobleem tekkima, et linimagenas asfaldil sõites hakkasid küljepealsed numblud urisema. Keskmised nublud on aegade jooksul omajagu juba ära kulunud ning seetõttu on äärmised küljepealsed nublud tugevalt vastu maad käima hakanud. Sealt see urin vist tulebki. Eriti häiriv on see 25+ km/h kiirustel. Metsas on muidugi külgmine pidamine ülihea, kuid viimasel ajal on rohkem kõval pinnasel sõitu ja nublude eelised ei tule enam niivõrd esile. Asfaldil nad nõuavad vaid mu tähelepanu.

Maxxis Overdrive on dimensioneeritud matka ja linnaratastele mis satuvad nii linnatanavatele kui kruusateedele. Väikese mustriga kummid peaksid tagama hea veerevuse nii asfladil kui mõõduka pidamise kruusal ja märjemates oludes. Igapäevaseks töökäimiseks ja “fitness” pekipõletus treeninguteks tervisespordiradadel peaks sellest täiesti piisama.
image
Kaasliikljejate suurema tähelepanu pälvimiseks on kummide külgedele joonistatud helkurribad.
image

Helkuriks on see sama hall riba ülaloleval pildil. Praegu toas helgivad kummid igaljuhul väga heledalt. Eks tegemist veel hetkel määrdumata kummidega.

Poest oleks saanud võtta ka täiesti slickid ja ilma mustrita 26x1.0’’ kummid, kuid hakkasin pelgama nende pidamist kurvides, kus asfaldil on õhukene tolmu-liiva kiht või seda kuidas nad võivad käituda kui hooga peaks vesisest porilombist läbi sõitma. Puudub varasem slickiga sõitmise kogemus.
Päris slickid oleks oluliselt kitsamad olnud ning seetõttu vajanud eraldi õhukumme. Maxxis Overdrive peaks olema nagu linnadziip. Saab väikeste mööndustega igal pinnasel hakkama.

Viide: Maxxis Overdrive

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kust selliseid osta saab?

Oliver ütles ...

Tallinnas, VeloPlus'i poes. Hind 290.- tükk. Sinna jäi veel 2 kummi. VeloPlus on Pärnu mnt'l seal Politseimaja kõrval. Tondi ärikeskusest üle tee. Trammid 2 ja 4 vist sõitsid sinna kesklinnast.

Marek ütles ...

las ma ennustan. selle madala linnamustri vahetad sa roomikrehvi vastu hiljemalt esimese hooaja lõpuks. liiga palju klaasikilde (ja liiga palju idioote, kes pudeleid lõhuvad) on meie tänavatel. vähemalt Tartus ja vaevalt Tallinnaski parem seis on. roomikul veel see eelis, et talvel püsib ka jää peal (vähemalt paremini kui sile linnarehv). aga jah, roomikud teevad häält.

Kaido ütles ...

Ahhoi!
Väga hea idee - tõstab turvalisust.

Enda kogemus on 6 aastat linnarehviga.
Kui pori ja liiva sisse ei tiku, pole häda küll olnud... vaba hooga veereb mõnusalt teistest mööda - takistus väiksem.