teisipäev, 7. oktoober 2008

Fiat eco:Drive

How cool is that!? huh!?

Kui ma käin jooksmas, siis ma saan teada kui suurel koormusel mu süda töötab. Hiljem joonistuvad arvutisse peened graafikud ja treeningpäevik. Kui asja väga peeneks ajada, siis ma saan treeninduid koormuse järgi planeerida, jälgida et endale liiga ei teeks ning pidada arvestust sportliku vormi paranemise kohta.

Tegelikult teen ma seda selleks, et olla terve, heas vormis ja omada mingisugustki ülevaadet kuidas mu liikumisharrastused on vastuvõetavad mu mootorile ehk südametegevusele. Poisikeste värk, aga selliste vidinatega treenimine teeb selle protsessi isegi natukene lõbusamaks.

Fiat andis peaaegu sama huvitavad andmed tavakasutajatele uurimiseks. Kui ma mõned aastad tagasi natukene rohkem näpud sõiduauto “ajus” sukerdasin ja Motec’i ECU abil sama info kätte sain auto mootori südametegevusest rajal, siis mu kõrvad hakkasid liikuma Fiati uudise peale.
image

Fiat eco:Drive programm on hea ajastusega. Nad kutsuvad Fiati väikeautode kasutajaid üles loodussõbralikult liiklema. Üks moodus seda praktilise tegevuse najal läbi viia on autokasutajale puust ette teha ja punaseks värvida tema sõidustiil. Paljud kodanikud räägivad kuidas neil auto hirmus palju kütust võtab. Mõtlemata sellele kui ebaökonoomselt nad autoga sõidavad.
Sellisele kodaniku auto kõrvalistmele sattudes võib vaid pead vangutada ja imestust avaldada selle üle, et nii raske jalaga pole ju mingi ime sellist kütusehulka nii lühikese maa jooksul läbi põletada.

Fiat annab tavakasutaja kätesse võimaluse salvestada sinu enda auto sõidumaneeri igapäevases liikluses ning seda hiljem arvutis analüüsida. Kui sa ise ei saa analüüsimisega hästi hakkama, siis Fiati programm annab sulle juhiseid kuidas oma sõdustiili veelgi ökonoomsemaks saada ning seeläbi kütust ja loodust säästa.

Nii nagu iPodi ja Nike+ kasutajatel on oma kommuun, kus kõik jooksjad saavad üles laadida oma läbitud jooksukilomeetreid ja seda teistega jagada, siis Fiatil on selle programmi raames loodud midagi sarnast. Fiat Ecoville kommuun. Üheskoos proovitakse järjest enam ja enam üha ökonoomsemalt autodega sõita.

Lähen kohe proovin kuidas see värk päriselus toimib.

Viide: Fiat eco:Drive

Kommentaare ei ole: