esmaspäev, 26. juuni 2006

heateenindus.ee

Kõigepealt peaks vist alustama sellest, et mul on põlevedega mingi jama. Järsku hakkasid hirmsasti valutama ja enam asu ei anna. Tõenäoliselt said külma ja siis tegin sooja saamiseks neile ka natukene liiga. Ikka omast rumalusest.
Seega otsustasin põlevedele vähe puhkust anda ning ratta hooldusesse viia ning käimiskepid hankida. Viimasel ajal millegipärast erinevaid kauplusi külastades saan ma kergelt öeldes šoki. Ma tunnistan ka enda viga selles, aga mul on tõesti kahju, et enne kui ma millegi eest raha välja käin, siis ma ka eelnevalt soovin teada mille eest ma maksan. Ehk tõenäoliselt eranditult paljudest ma soovin eelnevalt kaubaga tutvuda ja aru saada mida mulle proovitakse müüa.
Täna siis Roc-al-Mare Rademaris. Käimiskepid reas. Hinnad alates 300-1100 krooni. Erinevad tootjad, erinevat värvi, amordiga ja ilma, teleskoobina kokku käivad ja täiesti tavalised. Vaatan siis mina neid ja mõtlen, et mis neil võiks vahet olla. Esimene asi mida märkasin oli see, et keppidel on kaaluvahe. Odavamad on raskemad, kallimad kergemad. Selge, kergemad materjalid on järelikult jäigemad ja seega kallimad. Valikusse jäi umbes 8st paarist 2. Ühed maksavad 600 krooni, teised 1000 krooni. Välja näevad ühesugused. Enam ma oma mõistusega aru ei suutnud saada mis neil vahet võiks olla peale selle, et ühel on peal kiri Luxury ja käepide on ühel korgist ja teisel mingist kummist. Palun siis müüjalt abi, et äkki tema mõistab asjatundmatut klienti natukene kaubavalikus aidata. Müüja vaatab tooteid sama asjatundliku pilguga kui minagi olin seda mõni hetk tagasi teinud ning kuskilt meeldejäänud tarkusest teadis mainida, et materjalid on keppidel erinevad. Sellest ka erinev hind. Hea küll, et erinevad, aga et mis materjalist nad siis sel juhul tehtud on? Keppide pealt seda kuskilt välja ei loe. Müüja järgib minu loogikat ning teeb järelduse, et kui materjal on erinevad, siis võib juhtuda, et ühed on jäigemad ja teised pehmemad. No et ühed annavad tõukel järgi ja muutuvad makaroniks, aga teised on jäigemad ning suunavad kogu tõuke energia sinu edasilükkamiseks. Suusakeppide koha pealt peaks selline loogika täitsa toimida. Kuna valik on otse minu ees, siis proovisin ka kohe müüja silme all ära tema väidete paikapidavust. Võtsin ühest paarist ühe kepi sama pikkusega ning teisest paarist teise kepi ning matkisin tõukeliigutust nii, et kepi ots on fikseeritud. Silmaga nähtavalt ega käega tuntavalt mitte mingit vahet pole. Mõlemad panduvad justkui samapalju. Painutan ühtepidi ja painutan teistpidi, aga mõlemad kepid justkui käituksid täpselt ühtemoodi. Seega ikkagi on õhus küsimus, et mis neil kahel kepil vahet on? Ja millest see 400 kroonine hinnavahe on tingitud. Nii mina kui müüja oleme nõutud. Kui müüja ei tea, siis see vast ikka teab, kes need kepid sinna poodi tõi. Palusin müüjat, et äkki ta saab mulle anda selle inimese kontaktandmed või selle firma nime kes need kepid sinna poodi tõi. Keegi peab ju ometigi teadma mida nad müüvad. Müüja sattus juba natukene paanikasse. Läks kiirelt konsulteerima teistega ning mõne aja pärast teatas, et kahjuks nad ei tea seda kes neid keppe neile poodi toob ja kes võiks olla vastutav selle kaubaartikli müümise eest nende poes. Ok, tegelt ma tean ise ka kes maaletooja/tootja on, aga mul ei olnud lihtsalt nende telefoninumbnrit käepärast. Palusin siis neil kiirelt internetist järgi vaadata, et mis maaletooja telefoninumber on, et kui me ei suuda ise välja mõelda mis veidrate omadustega tooted siin riiulis ripuvad, siis helistame maaletoojale/tootjale ja uurime välja, et mida te müüte ja saate nii teie targemaks kui ka mina, et mis neil käimiskeppidel ikkagi vahet on. See hind ei saa ju olla niisama 400 krooni erinev. Vabandus, et nad tõesti ei tea kes maaletooja võiks olla ei aidanud neid. Andsin neile suisa kodulehe aadressi, et nad kiirelt arvutist kontaktid vaataks. Selle peale muutus aga internetist vaatamine juba võimatuks ja mul soovitati infoliini helistada kui mul ikka niiväga on vaja teada mida nad müüvad. Nemad mind selles ei kavatse aidata. Kogu selle "maailma kõige vastikuma kliendi" dialoogi käigus võis näha kuidas müüja näos väljendus kõigepealt segadus, seejärel paanika, siis tuli juba hirm, et kuhugi hakatakse helistama ja asi väljub kontrolli alt ning lõpus oli müüja kaitserefleksist tulenevalt juba valmis ründama. Tulemus oli see, et ei tema ega mina ei saanud teada mis neil keppidel ikkagi vahet oli.
Tegelt neil ei olegi suurt midagi vahet. Ma lihtsalt tahtsin seda öelda, et kui sa teed oma tööd, siis tee seda hästi ja kui sa ei saa millegist aru või ei tea midagi täpselt, siis küsi. Sa ei saagi alati kõike teada, aga vähemalt tea kelle käest küsida kui vaja peaks olema.

Teistele ka teadmiseks, niipalju kui ma intenretist uurimise järgi teada sain. Nimelt käimiskepi kõiki osi saab varuosana osta. Kepitorud, käepidemed, rihamd, kõnnikepi otsikud, kõik on eraldi varuosana saadaval. Erinevus nüüd selle "tavalise" ja Luxury vahel ongi see, et ühel on "paremad" rihmad ja käepidemed ning toru materjal on natukene erinev. Nagu asjatundmatu katse poes näitas, siis asjatundmatule ei ole selles materjalis mingit olulist vahet. Kaal ja läbipanduvus tundusid sama pikkade keppide juures samad.

Torud:
LUXURY sari: 50% CARBON-klaaskiust
MATE sari: üheosalised, 20% CARBON-klaaskiust reguleeritavad ALU 7075 alumiiniumist

Rihmad:
LUXURY käerihm on kergesti käsitsetav ja ülimugav uudistoode, mis annab kätele kepikõnni ajal maksimaalse kaitse, toe ja kindlustunde.
Tegelt neil suurt olulist vahet polnud. Proovisin mõlemat käes ja esmapilgul olid mõlemad piisavalt head. Seda enam kui plaanid kasutada kõndimisel kindaid.

Käepidemed:
LUXURY sarjas on korgist käepidemed - Meeldivalt looduslik, soe ja käesõbralik.
Mate, ehk see tavaline sari, seal on käepideme materjaliks EVA - Meeldivalt kindel, soe ja käesõbralik.
Kindaga kõndides pole vist mingit olulist vahet.

Kõnnikepi otsikud paistsid mõlemail samad olema, ning neid saab ka hiljem juurde osta kui peaksid ära kuluma.

Viide: PoleAbout



Teine lugu sellest kuidas internetikaubandus tallub tavapärase varvastel. Viisin oma jalgratta hooldusesse sinna kuhu ma viimasel ajal üldse kogu oma vähekenegi vaba raha olen viinud. Mustamäe A&T Sporti. Viimasepeal kauplus, super poemüüjad alati aitavad nii nõu kui jõuga ja proovivad lahendust leida igale minu probleemilie. Ausaltöeldes sai tänagi sinna tuhandeid jäetud ja varustust täiendatud.
Kuna ma muude muredega sinna juba sattusin siis oli ka soov, et las spetsid vaatavad spetsi pilguga mu jalgratta üle, kui on loksud kusile tekkinud siis keeraks need kinni ning vaataks üle ega mingid liikuvad osad ei taha väljavahetamist. Lihthooldus ühesõnaga. Kuna mu esimene käiguvahetaja on mind aegajalt nöökinud ning alt vedanud ja kilometraaz on ka sealmaal, et kett ka kassett tahaks juba vahetust, siis võib loota korralise hooldusena jälle suuremat väljaminekut. Küsisin, et mis nad prognoosivad, et palju võiks minna maksma esimene XT alt tõmbega käiguvahetaha, uus kett ja kassett. Hinnad nagu poe hinnad ikka. Kokku ikka omajagu üle 1000 krooni pluss tööraha juurde. Ok, teeme siis nii, et te vaatate ratta üle, ütlete mis on vaja välja vahetada, ma toon teile jupid ja te panete peale. Nii kui töömehed seda juttu kuulsid, siis läks asi küll kriitiliseks. Ma sain sellise pahameele osaliseks, et vähe ei ole. Nimelt nemad mingil juhul internetipoest tellitud asju külge ei pane. Väidetavalt nad ei saa ise ka nii odavalt kaupa kätte kui mina internetist tellides saan ning nemad sellist asja ei toeta. Et kui ma tahan seda teed minna ja mujalt jupid tellida, siis paigaldagu ma nad ise. Nemad panevad vaid nende käest ostetud ja mis seal salata, ligi 40% kallima letihinnaga osad külge. See oli jällegi paras šokk. Nende põhjendus oli see, et nemad on väga head spetsid ja oskavad mulle alati öelda mida välja vahetada ning tänu sellele nad saavadki hoolduse hinda nii all hoida, et nad panevad nende juurest ostetud osad külge, ehk saavad siis natukene hooldusekulusid varuosamüügi pealt tagasi teenida. Internet aga hoolduse teenust ja spetsialisti pilku ei paku. Ma natuke saan neist aru, aga ikkagi ma millegipärast ei taha sellega leppida. Eks ta vist natuke ole sama nagu baari oma joogiga minemine, aga siiski ma ei suuda veel leppida varuosa pealt nii suure juurdehindlusega. Igaljuhul ma toetan endiselt edasi internetikaubandust, kes valusalt tallub traditsiooniliste poemüüjate rasvavoltidel ja sunnib neid natukene oma niigi ületoidetud kõhtu koomale tõmbama.

Viide: Et-Bike Online kauplus

Kommentaare ei ole: