reede, 12. november 2010

Salongiventilaatori reostaat

Mul on tööjuures üks kolleeg, kes Google abiga on omal kõik kodumasinad ise ära parandanud. Kaasaarvatud teleka. Tunnen end natukene sarnasena. Kui mingi asi vajab parandamist, siis kindlasti on Google's kellegi sama jama olnud. Ainult Googelda ja küllalt suure tõenäosusega saad juhtlõnga ja pääsed lahendusele lähemale.

Selline tüüpiline Androidi kasutaja. 

Olgu see auto või mõne muu kodumasina parandamine, siis see tegelikult on omajagu fun. Eeldusel, et sul on korralikud töövahendid olemas. 

Eelmine nädal juhtus autoga midagi imetabast, mida ma varem polnud näinud ega kuulnud. 
Täesti ootamatult hakkas kliimaseadme ventilaator täie hooga puhuma. Auto kliimaseadmel on 3 nuppu. 
  1. Ventilaatori kiiruse regulaator
  2. Õhu suunaja
  3. Temperatuuri regulaator
Esimene nuppudest enam ühel hetkel ei teinud mitte midagi. Keera palju tahad, tühi töö. Ventilaator huugab täiega. Kuidagi muidu seisma jätta ei saa, kui autol süüde välja keerata. 

Google abiks. Googledasin ühtepidi ja teistpidi. Teistele Googeldajatele teadmiseks, juhul kui nad Google abil peaksid siia jõudma, siis sellise sümptomi puhul on läbi tõenäoliselt salongiventilaatori reostaat. Vidin (takisti?), mis ütleb ventilaatorile, kui kiiresti ta pöörlema peaks. 

Seda ma Googlest teada ei saanud, kus see reostaat asub. Foorumites vaid vihjati, et reostaat peaks kuskil sügaval armatuuri taga asuma. Selle lahtikakkumine oleks juba omaette projekt. 

Autoesinduse remonditöökoja sisekorraeeskirjad ei luba klientidel vaatama minna, kuidas autot opereeritakse ja seega olen endiselt teadmatuses reostaadi asukoha ja väljanägemise suhtes. Küll aga tean, et selle vahetamine maksab Info-Auto Volvo esinduses ligi 1500 krooni ja selle sees on juba ligi tund aega tööd. 

Kommentaare ei ole: