pühapäev, 26. märts 2006

Kevadine silmaläätse hooaeg


Luup
Originally uploaded by OliverOjamaa.

Sõitsin ilma prillideta autoga. Ohtlik. Või noh, pigem harjumatu. Peab jälle Nelly juurde minema. Ma ei saa muidu päikeseprille lihtsalt kanda ja kevadepäike on juba päris terav. Nelly on mu lemmik silmaarst, aga ta hakkab juba natukene vanaks jääma. Näos oli märgata esimesi kortse.
Positiivse nurga pealt vaadates on hea jällegi, et ma veel päris luubiga lugema ei pea.
Pilt tehtud täna Mustika Prismas, kus keegi kodanik lehe lugemiseks suisa luubi oli appi võtnud.

7 kommentaari:

Riina ütles ...

Nelly on ju optometrist, mitte silmaarst :D Temast pole sulle läätsede jaoks kasu ju ;)

Oliver ütles ...

Ma kõigepealt lähen tema juurde, sest ta on kõige ilusam optometrist ja siis ta suunab mind õige silmaarsti juurde.

Kristjan Otsmann ütles ...

Mul -4,5 ees ja kasutan sääraseid prille, millele käivad magnetklõpsuga päikeseprillid peale (täpselt sama kujuga nagu alumised prilliraamid). Mulle igati sobiv lahendus :)

Oliver ütles ...

Jep, olen ka kaalunud seda magenti lahendust, aga siiamaani on need mangeti võimalusti pakkuvad raamid kuidagi minu näo jaoks mittesobiva kujuga olnud. Pole veel sellist ilusat leidnud. Samas Jalgrattaga sõites oleks mugavam spets ventilatsiooniga prille kanda, kuna tavalised kipuvad uduseks minema.

Kristjan Otsmann ütles ...

On olemas ka prilliklaasid, mis on kaetud uduvastase kihiga, aga need on ropult kallid. Tavaliselt kirurgid ostavad neid.

Oliver ütles ...

Nad vist tavaliseski prillipoes müüvad seda Anti-Fog vahendit mis ideaalis peaks udu ära võtma. Kasutasin seda oma suusaprillide puhul ja võiks öelda, et "teoreetiliselt toimis", ehk tegelikult on asi ikkagi füüsikas kinni ja keemiaga annab seda võibolla vaid õige natukene leevendada, ehk head ventilatsiooni ei kompenseeri mingi ainega. Udu klaasile tekib kondenseerunud vee aurust ja natukene saab teda vähem kondenseeruma panna, kuid näiteks mägirattasõidus viskab klaasid uduseks just siis kui on raske mägi ees, kiirus väikene ja higi lahmab igaltpoolt kahte lehte, sest mäkke on ju raske minna ja tuul ei jahuta kuna mäkke liikumise kiirus on väike. Kui nüüd veel rattaspetsiifilistest prillidest rääkida, siis on ülioluline, et prilliklaasid oleks väga raskelt purunevast klaasist. Rattafoorumites on palju olnud lugusid ja õpetlikku pildimateriali kuidas prillid on kellegi silmanägemise päästnud peale oskuslikult näoga vastu maad kukkumist. Kui osavalt näoga maad künda, siis kipub kõiksugu liiva ja muu metsas leiduv oksarisu ja okkapuru jube hästi silma sisse ronima kui end silmaga vastu maad hõõruda. Siinkohal tulevadki appi prillid mis näoli maad kündes su silmi peaks kaitsma. Väidetavalt pidavat head prillid ka näoga alfaldile kukkudes ise purunematuks jääma ning sinu silma kriimustuste ja marrastuste eest kaitsma.
Kui veel klaasidele määritavast keemiast rääkida, siis auto puhul on väga tõhus esiklaasile määrida miskit Rain Away nimelist vedeliiku. Vihmaga ning 100km/h tunnis sõites ei pea kojamehi tööle panemagi. Klaas on nii libe, et vihm jookseb ise maha. Samuti ei harrasta enam putukad sinna külge kleepuda peale vastavat klaasitöötlust.

Oliver ütles ...

Kuidas sa Kristjan seda jälgid kas blogi postituse kommentaaridele on vastatud? Teinekord tahaks isegi teada millisele minu kommentaarile on vastus tulnud, aga kes see enam suudab meeles pidada kuhu midagi kommenteeritud on.