esmaspäev, 16. oktoober 2006

Auto mis näeb kiirusepiiranguid

Mind on tükk aega murelikuks teinud autojuhtide probleem, kes tihtilugu ei tea millise märgi mõjupiirkonnas nad viibivad. Küll ma olen nuputanud kuidas seda probleemi lahendada, kuid miskit mõistliku ning suhteliselt odavat lahendust pole nagu välja mõelnud.

RFID oleks üks lahendus, aga see on hetkel veel megakallis, ning kes kõik need liiklusmärgid jõuaks kiibistada ja kes selle küll kinni maksaks. Maanteeamet/riik või autotootjad? Autotootjal oleks muidugi hea oma autot müüa kui see oskaks ise teeäärest märke lugeda. Vaevalt, et autotootjad kogu maailma kiibistama hakkavad. Siiamaani pole kõikjal isegi Navi süsteemi suudetud käima saada. Koguaeg lubavad, et kohe kohe tuleb Eesti kaart. Rääkimata siis niigi kulukatele liiklusmärkidele veelgi kallemaid lisavidinaid külge pookimast.

Siemensil on aga märgatavalt lihtsam ja odavam lahendus välja pakkuda kui minu RFID idee. Nimelt lubavad nad lähiajal välja tulla lihtsa kaamera lahendusega mis pidevalt pildistab teeääri ning siis kibekiirelt analüüsib pilti ja proovib välja lugeda mis märgi peale on kirjutatud.

Põhimõtteliselt on sama asi ka juba kasutusel uhketes autodes kus kaamera jälgib sõidu ajal juhi silmi, et tuvastada seda hetke kui juht kogemata väsimusest silma looja laseb.

Kui juba uued väikesed taskusse pistetavad digikaamerad suudavad pildilt kuni 10 inimnägu välja otsida ja just nende peale teravustada, siis ma paneks natukene lootust selle peale, et paari aasta pärast võib tõesti olla juba autodes seadeldis mis mulle mugavalt mööduvaid liiklusmärke ette loeb.

Kommentaare ei ole: