teisipäev, 17. aprill 2007

IntelliFit

Tahan, et tulevik tuleks kiiremini. Tahan, et mu teksapükste ostmise piinad lõpetatakse õige pea. See on lausa kohutav mida ma pean taluma kui tänapäeval soovin kõige tavalisemaid mugavalt jalas istuvaid teksapükse osta. Valik on meeletu. Suurused on ka enamvähem olemas. 36/36 pikkust/laiust leiab pea igalt tootjalt kuid aru ma ei mõista kuidas justkui ühe suurusega püksid on erinevatel tootjatel nii erinevad. Jah, sõltuvalt mudelist on lõige erinev, kuid olgem ausad, mulle ei istu 98% ameerika või mõne muu kaugel maal välja töötatud lõikega püksid. Säärest on kitsad ja vöökohast lähevad liialt laiaks.
Minu jaoks on kohutav piin minna poodi. Valida välja kõigepealt õige suurus ning siis õigest suurusega kõik poesolevad mudelid ning neid higimull otsaees kitsukeses kabiinis jalga rebida ja tõdeda, et ei istu ikka üks ega teine hästi jalga.

Võiks öelda, et õnneks ameerikamaal kliendi kasuks hakatud ühendama moodsat tehnoloogiat ning omapoolset teksaste valmistamise tarkust kliendi hüvanguks.
A perfect fit is more than just waist and inseam. Your Intellifit FitPrint™ contains over 200 body measurements and compares them to current brand name clothing dimensions for a guaranteed fit. Your money will be refunded, including all shipping charges, if the fit isn't perfect.
Ideaalis peaks Intellifit tehnoloogia tähendama seda, et sa lähed IntelliFit riietuskabiiniga varustatud rõivapoodi. Astud moodsasse IntelliFit riietuskabiini sisse, mispeale skänneeritakse sinu keha 3D kujutis ning võetakse koheselt ka kõik sinu füüsilised mõõtmed. Väidetavalt võitab see aega vaid kuni 10 sekundit. Sellest ma olen juba ammu aru saanud, et kasvõi pükste ostmisel ei saa pükste sobivust otsustada vaid vöölaiust ning säärepikkuse järgi.
Nüüd kui sinu 3D kehakujutis on skaneeritud (skänneeritud?) läheb see kiirelt kompuutrisse ning kuna rõivatootja ometigi teab mis mõõdu ja tegumoega rõivad ta toodab ning mis suurusega inimestele, siis poemüüjal ei jäägi muud keerulist üle kui korjata riiulitelt välja just need paarid mida arvutisüsteem soovitab sobivat olevat just personaalselt sellele inimesele keda vastselt riietuskabiinis kolmemõõtmeliselt mõõdetud sai.
In 10 seconds, Intellifit uses a totally safe radio wave to collect numerous, accurate measurements of your body - while you remain fully clothed. Next, you receive a confidential computer printout listing those brands and sizes that fit you best. LIFE AS WE KNOW IT JUST GOT A WHOLE LOT EASIER.

Sellise IntelliFit personaalse FitPrinti olemasolul peaks muutuma ka mugavamaks ja lihtsamaks intenretist rõivaste ostmine kuna sa saad juba virutaalselt omale erinevate rõivatootjate rõivaid selga proovida ja vaadata millised suurused ja mudelid sulle üldse sobivad.

Intellifit compiles the anonymous, aggregated data about all the bodies measured to help clothing manufacturers and retailers improve their fit and their operations so that they can create and stock clothes to fit real people.

Samas on see ka justkui tohutult hea anonüümse tagasiside andmise võimalus rõivatootjatele kuna seeläbi saavad nad täpselt teada millised on antud piirkonna või regiooni inimeste keskmised mõõtmed ning seeläbi pakkuda sellele piirkonnale just sobivalt väljatöötatud rõivamudeleid.

Näiteks mind on pikemat aega painanud muremõte miks poemüüjad ja kauplused ei taha mulle jalanõusid müüa? Minu jaoks on see justkui laiskus ja rumalus kui klient küsib sobivat jalanõud ning kauplus ei suvatse toote poodi saabumisest teatada. Suhtumine on selline, et tule vaata ise mida meil pakkuda on pakkuda. Äkki leiad omale midagi.
Elektroonilised vahendid on olemas. Kasutage neid. Ma ei võtaks seda spämmina kui mulle teatataks, et täpselt mulle sobivad rõivad või jalanõud on saabunud kauplusesse müügile. Personaalselt suunatud reklaam, ei ole see kui mulle saadetakse kataloog, et tule Sina ka ostma, kuigi mulle ei pruugi sealt isegi midagi selga ega jalga sobida.

Adidasel on selline asi nagu FootScan. Peaaegu nagu IntelliFit riiete jaoks, aga Adidase puhul sa jooksed üle jooksumatu mis skaneerib su jala liikumise ning selle kuidas ja millise survega jalg maha asetud, et siis selle järgi kindlaks teha millised jooksujalatsid sulle kõige paremini sobivad. Mulle ei oleks midagi selle vastu kui ma olen korra selle FootScan'i ära teinud ning selle tulemusena oleks salvestatud minu digitaalne jalajälg mille abil ma saaksin näiteks Adidase intenretipoest just minu jalajäljele sobivaid jooksujalatseid valida.
Vahendid justkui oleks olemas aga kahte asja ei saa kokku pandud millegipärast.
Võibolla tõesti ei ole internetist jalanõude ostmine kõige parem plaan, sest neid peaks ikka enne proovima kui hästi nad jalas istuvad, aga kui näiteks Adidasel on mu jalajälg olemas, siis tehke kasvõi maililist ja grupeerige jalajälje omanikud mingite jalale omaste tunnuste järgi ning saatke teavitus, et just Teie jala jaoks sobivad jalatsimudelid ja suurused on saabunud müügile.

Viide: IntelliFit





1 kommentaar:

Marek ütles ...

sellega sarnane süsteem peaks olema arendamisel brittidel ja sakslastel. erinevuseks see, et kui sa oled ühe korra skänneeritud siis salvestab süsteem selle sinu profiili ja edaspidi jääb kliendile vaid ostlemise mõnu suvalises süsteemi kuuluvas poes.

asjal on oluline miinus: kuna riided tuleb tellida, siis ei saa neid kohapeal proovida ja katsetada erinevaid kombinatsioone. proovimine ja kombineerimine on aga osa puhtakujulisest ostlemisnaudingust.