Lugusid elust enesest, ehk sellest kuidas 5 rattaga rulluiskudel kulunud rattaid ümber vahetada nii, et ikka veelgi kauem saaks ühe paari ratastega sõita. Säästukas värk.
Aja jooksul kipuvad rulluisu rataste sisemised küljed rohkem kuluma kui välimised ning selleks, et säilitada rataste ühtlast kuju, tuleb neid aeg-ajalt uiskude all natukene ümber tõsta.
Ainuüksi vasaku uisu rataste tõstmisest parema uisu alla ei piisa. Sõltuvalt rataste järjestust uisu all kuluvad rattad erinevalt. Algajate uisutaje juures võib tihtilugu täheldada seda kuidas uisu esimesed rattad on tunduvalt rohkem kulunud kui ülejäänud rattad. Tuleneb see tõsiasjast, et millegipärast püüavad algajamad uisutajad end edasi tõugata üle uisunina lükates ehk põhiline tõuke jõud rakendub uisu esimesele rattale. Vabatahtlikult ikka tahaks end pöiaga edasi tõugata. Rulluisutamise seisukohast ei ole see küll just kõige effektiivsem viis hoo andmiseks. Ideaalis peaks tõukejõudu rakendama tõuke ajal ühtlaselt kõigile uisu ratastele.
Olen isegi alguses päris tugevalt kasutanud üle nina tõukamist ning alles viimased paar kuud püüdnund rohkem tehnikale rõhku panna ja kontrollinud end korralikult täis tallaga või isegi rohkem kannale jõudu suunates hoogu andma.
Täna võtsin uisult rattad alt ning selgelt oli näha kuidas esimene ratas oli rohkem kulunud kui teised. Seega ei piisa vaid uiskudevahelisest rataste vahetamisest, vaid tuleb mõelda ka rataste pikusuunalise järjestuse muutmisele.
Kiirelt soravalt jutustades tõstsin
- vasaku uisu kolmanda ratta parema uisu esimese ratta kohale.
- parema uisu kolmanda ratta vasaku uisu esimse ratta kohale, sest kolmandad ehk keskmised rattad on üldjuhul kõige vähem kulunud.
- vasaku uisu esimese ratta parema uisu neljanda ratta kohale.
- parema uisu esimese ratta vasaku uisu neljanda ratta kohale.
- vasaku uisu teise ratta parema uisu viienda ratta kohale.
- parema uisu teise ratta vasaku uisu viienda ratta kohale.
- vasaku uisu neljanda ratta parema uisu teise ratta kohale.
- parema uisu neljanda ratta vasaku uisu teise ratta kohale.
- vasaku uisu viienda ratta parema uisu kolmanda ratta kohale.
- parema uisu viienda ratta vasaku uisu kolmanda ratta kohale.
Pildi peal nägi välja see skeem nii
Pilt on pärit ABEC rulluisuklubi kodulehelt.
Viide: ABEC rulluisuklubi - Kulunud rataste ümberpaigutamine
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar