pühapäev, 18. november 2007

remember the milk

Ikka juhtub, et teinekord toidupoodi jõudes on juba meelest läinud mida täpselt poest vaja oli. Või tihtilugu juba poest väljudes tuleb meelde, et oih, seda ja toda oli ka ikka vaja.

Sellisteks puhkudeks on abiks poenimekiri kaasa võtta. Kirjutad kodus paberile ilusasti üles mida poest on vaja tuua ning peaaegu, et alati toimib. Nende paberitega on see jama, et nad vahel kipuvad ära kaduma. Kui ma hommikul tegin poenimekirja valmis, mida õhtul poest on vaja tuua, siis õhtuks ma ei suuda enam meenutada kuhu ma selle hommikul tehtud nimekirja üldse panin.

Siinkohal tuleb natukene appi selline lahe tasuta teenus nagu Google Docs. Põhimõtteliselt on see sinu poenimekiri internetis millele pääseb alati kõikjalt ligi näiteks mobiiltelefoniga või mõne muu seadmega millel on interneti kasutamise võimalus.

image

Google Docs võimaldab vägagi edukalt mitmel inimesel korraga ühe ja sama dokumendi kallal töötada, ehk poenimekirja näite puhul tähendab see seda, et kui sul endal ei tulnud hommikul kõik meelde mida oleks vaja poest tuua, siis päeva jooksul saavad teised pereliikmed seda nimekirja internetis täiendada ning selleks hetkeks kui sa poodi jõuad on kõikidest poesoovidest saanud üks pikk ja korralik kõigi soove arvestav nimekiri. Ei mingit erinevate pabernimekirjadega jamamist ega telefoni teel toidutellimuste vormistamist.

Kui asi eriti fancy'ks ajada siis mul on tehtud veel template toiduainetest mis peaksid alati kodus olemas olema ning selle koostamisel on natukene aluseks võetud toidupüramiidi, et kõik toiduainete grupid saaksid enam vähem kaetud ja oleksid koduses majaidamises esindatud.
Template selle jaoks, et juhul kui ma olengi unustanud midagi nimekirja lisada, siis dokumendipõhjast näen mida ma üldjuhul olen poest toonud ning kui vastav toiduaine on otsakorral, siis tõstan ta rasvase kirjaga nimekirjast esile.

Eks sarnaseid teenuseid on intenretis teisigi. Üks kuulsamaid on kindlasti "remember the milk" mis ongi spetsiaalselt loodud erinevate nimekirjade koostamiseks. Loomulikult ei pea need ainult poenimekirjad olema mida sellisel viisil pidada. Sama edukalt on mul kõiksugu muud To Do nimekirjad tehtud. Märgatavalt mugavam kui näiteks Outlooki omale märkmeid kirjutada ja siis hiljem neid telefoni või teiste kodanikega sünkroniseerida ja sünkroonis hoida.

Viide: Remember The Milk
Viide: Google Docs

Selleks, et oma mobiiltelefoniga oma Google dokumentidele ligi pääseda, pead oma telefoni veebilehtiseja juhatama aadressile: http://docs.google.com/m

2 kommentaari:

Allar ütles ...

Siinkohal tekib küsimus, et milleks on olemas google notebook. Erinevalt sinust olen mina alguset peale kasutanud google notebooki. Ja ei näe veel vajadust docsile üle minna.

Oskad seletada, mis nende teenuste sihtgrupid võiksid olla?

Oliver ütles ...

Ma ei ole just hästi aru saanud, et miks seda Google Notebooki kasutada. Saan aru, et sellega saab mugavalt märkmeid teha, aga ma olen täpselt sama asja seni Google Docs'is teinud. Notebookile on vaid miski browseri lisavidin/plugin tehtud mis võimaldab vist mugavamalt infot ühte notebooki kokku kopeerida.

Sihtgruppide kohta küll ei oska miskit tarka öelda ja kiire Googeldamine ka ühtegi head tulemust ei andnud. Keegi teab, siis oleks endalgi huvitav teada saada.