Nätaki!
Põrutas jalgrattur talle risti ettesõitnud punase Volkwagen Golf GTI küljeuksest sisse.
Ilm oli hilissuviselt ilus. Taevas pilvitu. Päike vaikselt suunda võtmas horisondi poole. Sõitsime Annekreedaga peale tööpäeva lõppu jalgratastel kergelt jooksumaratoni distantsi (42km 195m) ja natukene pealegi. Valdavalt kergliiklusteedel. Need teed, kus autodest kergemad liiklejad jagavad omavahel sõbralikult teed.
Järsku meist kümmekond meetrit eemal oli risti keset jalgrattateed seismas säravpunane Volkswagen Golf GTI. Teiselpool autot rattakummide vilisedes pidurdav, juba külg ees libisebv jalgrattur, kes autoni jõudes kerkis sujuvalt kõrgemale kui autokatus. Interts. Füüsikaseadused kehtivad endiselt.
Igivana teema.
Tallinna linn teeb head tööd. Aasta aastalt rajades linna järjest rohkem “jalgrattateid”. Üdini positiivne. Tallinna koduleht toob suure tabelina välja aastate lõikes kõik jalgrattatee lõigud, mis nad on linnas valmis ehitanud.
Viide: Tallinna jalgrattateed linnaosade lõikes
Huumor on nendes lõikude omakorda juppideks lõikamises.
Vt. näiteks seda teemat - Rattatee lõppeb ja algab kohe uuesti
On tehtud justkui jalgrattatee, mis iga 50meetri tagant lõpeb kaheks meetriks ära ning siis algab kohe uuesti. Kõik sõidavad rõõmsalt rattaga ning alati, kui kuskilt kõrvalt mõni väiksem teejupp ristub rattateega, siis sealt väikse tee pealt tulijale peab seaduse järgi rattateel liikuv rattur või uisutaja teed andma.
Täna oligi täpselt sama situatsioon. Jalgrattur sõitis rahulikult mööda rattateed ja kõrvalt põõsastega varjatud teeotsast tuli risti ette auto. Rattur andis endast kõik, et mitte end autosse kõrvalistmele sokutada.
Õigust jäi seal mõlemal osapoolel ülegi. Jalgrattur arvas, et autojuht on idioot, et ta ei vaata ja talle süüdimatult ette sõidab. Autojuht arvas, et jalgrattur on idioot ja märke ei tunne, sest märkide järgi on autojuhil eesõigus. Me ei jäänud seda vaidlust seal lõpuni kuulama. Rattur jäi füüsiliselt terveks ja autoukselt sai ratturi riietega tolm maha pühitud.
Jalgratturi seisukohast suhteliselt täbar olukord. Jalgrattatee on tee, kus võib jalgratastega sõita, aga sellegipoolest, kui sinna märkidega väikesed “augud” sisse lõigata võib anda autodele seaduse järgi õiguse ratturitele ette keerata. Mis mõtet seda rattateed on niiväga eraldi teha, kui koguaeg peab autodele teed andma? Miks väikeselt kõrvalteelt tulev autojuht ei võiks vaikselt tulla ja vaadata, et ta rattateel kellegile ette ei sõidaks? Niikuinii peab ta hetkeks seisatama, et peateel sõitvad autod mööda lasta.
Meeleldi sõidaks jalgrattaga sõidutee ääres. Sõidutempo on ühtlasem ja pidevalt ei pea jalakäijate vahel laveerima, ega iga kõrvalteega ristumisel hoogu maha pidurdama.
Samas nagu Toomas Luhatsi kogemus näitab, siis Politsei ajab sõidutee äärest vägisi jalgratturid minema.
Viide: Toomase 104. treening ja sealne intsident politseinikega
Tegelikult oli meil täna õhtul väga tore rattasõit. Korralike ja viisakaid autojuhte oli rohkem kui kunagi varem.
Hommikul rattaga tööle sõites riskis üks väikese autoga viisakas töölekiirustaja oma eluga, kui viisakusest mind üle sebra lasi. Tagant tuli suur dziip paksu mehega, kes parasjagu roolitaga lõpetas hommikueinet ning pidurite krigisedes jättis sebra ees peatunud auto numbrimärgi ja dziibi kängururaudade vahele mõnikümmend sentimeetrit vaba ruumi.
Jalgrattateede teemadel veel:
ebalogaalne - Jalgrattur, igipõline vaenlane
Toomas Luhats - KÜSIMUS ÕIGEST PAIKNEMISEST SÕIDU JA/VÕI JALGRATTATEEL
Postituses kasutatud pildid on illustratiivsed ega ole kuidagi seotud juhtunud sündmustega.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar