pühapäev, 30. august 2009

Nokia 6710 Navigator näpuvahel

Hommikuti kontori poole sõites on millegipärast üha rohkem hakanud silma jääma autoga ummikus seisjate tuuleklaasidel rippumas auto navigatsiooniseadmeid. Tööjuures arutlesime, et mis seda küll võiks tingida, et neid nüüd kohe nii massiliselt on tekkinud? Hüpoteese tekkis nii mitmeidki.
Suviste kampaaniate käigus on lihtsamate seadmete hinnad lõppkasutaja jaoks suhteliselt mõistlikule tasemele tulnud. Kõige lihtsamad Garminid ja TomTom’d on kättesaadavad pea igale autoomanikule.
Seltskonnas on autoomanike seas järjest enam juttu sellest, kuhu ühe või teise tegelase navigatsiooniseade on teda proovinud juhatada. Hasartselt räägitakse lugusid, kus ühe või teise tootja navi palus ühes või teises justkui absurdses kohas teha märkide järgi lubamatut manöövrit. Suhteliselt igav.
imageSelleks, et natukenegi jututeemadega kursis olla, sain nädalvahetuseks proovimiseks uue Nokia 6710 Navigator’i. Mobiiltelefoni, mille müügiargumendiks on mugav navigeerimisvõimalus nii jalgsi kui autoga sõites.
Sisu poolest on ta moodne Nokia Symbian S60ga telefon, millel on küljes kõik vinged vidinad ja võimalused, mida tänapäevastelt telefonidelt vähegi küsida oskab. Puudub vaid puutetundlik ekraan, mis viimasel ajal hakkab paljudegi jaoks üheks telefoni valikukriteeriumiks saama.


image Nokia 6710 Navigatori teeb teistest samalaadsetest Nokiatest vast eriliseks tema müügipakendi sisu. Lisaks väikestele telefonikorpuse modifikatsioonidele on sellel mudelil karbis kaasas iminapaga telefonihoidlik auto tuuleklaasile. Sisuliselt samasugune nagu need, mis tavapäraste autonavidega kaasa tulevad. Keerad klõpsti hoidja auto tuuleklaasi külge ja hiljem saad hoidikus veel telefoni kaldenurka reguleerida.
Müügipakendi sisu
  • Nokia 6710 Navigator
  • Nokia stereopeakomplekt HS-48
  • Nokia telefonihoidik CR-111
  • Nokia hoidiku kiirkinnitusjalg HH-20
  • Nokia micro-USB-ühenduvuskaabel CA-101D
  • Nokia laadija AC-8
  • Nokia aku BL-5F
  • Nokia 4 GB microSD-mälukaart MU-41 (koos eelinstalleeritud regionaalsete kaartidega)
  • DVD (koos rakendusega Ovi Suite) + lühike kasutusjuhend
  • Nokia autolaadija DC-4
Autolaadija on kaasas. Lisaks tavalisele seinalaadijale. Tuuleklaasile paigaldaval telefonihoidjal on spets kinnitused, kust autolaadija läbi pistes, hoiab hoidik seda laadijat telefonihoidja küljes kinni ja nii saab telefoni panna tuuleklaasi küljes laadima.
image Korpuse eripäradest niipalju, et telefon on liugklapiga ning esipaneelile on pandud spets Navi nupp, mis käivitab Nokia kaardirakenduse. Hea ühe nupuga ligipääs navigatsioonivõimalustele, kui telefon on juba hoidikusse asetatud.  Telefon ise on uutele 6xxx seeria Nokiatele iseloomulikult kumer. Korpuse tagumine külg pehmemast ja mugavamast plastist, kui seni telefonidel kasutatud.
Tänu sensorile, mis suudab tuvastada kas telefon on käes pikkupidi (vertikaalselt) või laiupidi (horisontaalselt), saab telefoni navigatsiooniseadmene tuulekaasile paigutada samuti pikkupidi või laiupidi. Telefoni hoidjas keerates, keerab pilti ka navigatsiooniprogramm. Isiklikult meeldis rohkem, kui telefon oli hoidjas laiupidi (horisontaalselt). Nii nagu enamus autonavisidki on klaasile kinnitatud.
Nokia Mapsi või õigeminie nüüd uue nimega OVI Mapsi üks lahe võimalus on kaardiandmete sünkroniseerimine OVI veebikeskkonnaga. Esimene asi, mida uue Navi telefoni saades tegin, oligi huviväärsuste äramärkimine internetis. OVI kaartide veebilehel saab otsida välja kohad, kuhu plaanid sõita. Koostada valmis juba eelnevalt teekonnad ja need salvestada. Telefonis kaardiprogrammi esmakordselt käivitades, küsitakse kas soovid kaardiprogrammi sünkroniseerida OVI keskkonna. Kõik varem salvestatud kohad ja teekonnad tõmmatakse üle mobiilse andmesideühenduse telefoni. Ei pea enam kõigi punktide aadresse käsitsi telefoni sisestama ja ükshaaval otsima ning teekonnale lisama. Pikema reisi planeerimisel säästab niiviisi arvuti abil reisiplaneerimine vast päris mitu minutit.
Sõltuvalt auto lisavarustusest saab telefoni navigatsioonijuhiseid panna lausuma läbi auto helisüsteemi. Tehnoloogiaks bluetooth ja piisab auto bluetooth käedvaba seadme olemasolust, mis on ühendatud auto helisüsteemiga. Mul oli see olemas ja kõik antavad juhised olid puhtalt ja selgelt arusaadavad. Kui telefoni bluetoothiga ühendatud ei ole, siis lausub ta juhiseid läbi telefoni kõlari, kuid siis on teinekord raske juhiseid kuulda, kui autos parasjagu muusika mängib. Bluetooth käedvaba süsteemi kasutades üldjuhul navijuhiste ajaks süsteem vaigistab raadioheli, ning hiljem peale teadaannet paneb ise raadio tagasi mängima.
Funktsionaalsusest vast võibki kirjutama jääda. Mida kõike näeb sõidu ajal ekraanil ja milliseid eraldi vaateid saab vahetada. Minu jaoks olid kohati tänu telefoni ekraani suhteliselt väikesele läbimõõdule (2,6 tolli) halvasti nähtavad mõningad numbrid kaardivaate kõrval.
3D naviekraani vaatel on funktsionaalsus, kus lubatud kiirust ületades ilmub ekraanile kiirusepiirangu märk, koos lubatud piirkiirusega. Samal ajal tekkis vahepeal kiusatus vaadata, et mis kiirust see navi mulle siis hetkel näitab. Kiirusenumber on niipalju väike, et väga hästi seda silmaga ei haara. Sain teada, et auto spidomeetri ja GPS’i kiiruse vahel on umbes täpselt 5km/h. Auto sõidab 100ga, Navi näitab, et 95km/h. Lihtsalt see 95 on sinna ekraanile suhteliselt väikesel alla nurka kirjutatud. Samas see ei ole vast ka nii oluline teave, mida sealt peaks koguaeg vaatama. Auto spidomeetril on juba niigi suured ja selged numbrid. Pealegi Navi alati ütleb suusõnaliselt, kui möödasõitu tehes kiirus natukene suuremaks läheb.
Telefoni on valgustugevuse andur. Reguleerib sellega ekraani taustavalgust. Navi programmi kasutades reguleeritakse sellega maakaardi ja menüüde värvust. Kui päeval on kaardil kõik erksavärviline, siis õhtul hämaras muutuvad kõik värvid tumedamaks. Kui õhtul oleks värvid sama heledad ja kirkad, kui päeval, siis öösel sõites kriiskaksid nad häirivalt silma. Hämaras läksid kaardivärvid silma jaoks oluliselt pehmemaks ja mahedamaks.
Kui mul oleks kindel X summa raha ja ma peaks valima, kas võtta reisile eraldi auto Naviseade + eraldi telefon, siis ma pigem võtaks selle kombo seadme. Nokia 6710 Navigatori.
Ta on hea, sest lisaks tavapärasele Navi võimalusele tuuleklaasil, on sul Navi võimalus kompaktselt omas linnatänavatel jalutades. Sul on telefonis WiFi olemas. Telefoni käivitades küsiti, kas mul on e-maili aadress. Sisestasin vaid oma e-maili aadressi ja parooli ning mul olid kõik e-mailid kohe telefonis. image Lisaks veel suhteliselt hea fotokas (5Mpix), millega pilte klõpsida ja videokaamera videoklippide tegemiseks. Väga universaalne seade, mida tasub reisile minnes kindlasti kaasa võtta. Kaalub vähe (117g) ja mahub ilusasti taskusse. Pealegi autoga sõites saab üldjuhul autolaadijaga alati aku niipalju täis laetud, et hiljem jalgsi edasi liigedes ja navigeerides ning pildistades ei tohiks aku koheselt tühjenemise märguandeid andma hakata.
Karbis on kaasas 4GB mälukaart, koos eellaetud maakaartidega. Muusikat ja pilte mahub sinna veel lisaks ikka hulganisti. Internet on seadmes olemas. Saad reisilt koju pilte ja e-maile saata. Internetis surfata. Twitter/Facebook/YouTube, mis iganes on alati käepärast. Helistada ja tavalisi SMSw vahetada. Samuti olemas valuuta- ja mõõtühikute konverter, mis võib välismaal olles teinekord päris abiks olla. Mitme ajavööndi kellaaegade kuvamine jne.  Kaasaskantavad seadmena üks vägagi vinge aparaat.
Viide: Nokia 6710 Navigator

4 kommentaari:

Katariina ütles ...

Tere!
Mul selline lihtne küsimus: Kas selle telefoniga navigeerimine (positsioneerimine vms) käib üle interneti, st kui ma seda teen, siis maksan mobiilioperaatorile interneti kasutamise tasu?

Oliver ütles ...

Siit ka lihtne vastus. Kui sa ei kasuta A-GPS'i vaid kasutad telefonis tavalist GPS'i koordinaatide vastuvõtmiseks, siis ei kulu internetti asukoha määramiseks. Seega ilma A-GPS'ita positsioneerimine on tasuta.


Kui jutt läheb navigeerimise peale, siis on oluline, et kaardipõhjad ehk siis maakeeli maakaardid ise oleks varem telefoni laetud. Kui mitte, siis telefon proovib neid ise internetist alla laadida ja sellega kaasneb teatav kulu. Välismaal olles isegi mitte niiväga väikene.

Katariina ütles ...

Aitäh vastuse eest!

Frozy ütles ...

Mul ka küsimus. Kas Nokia kaartid on üle saanud kruusa- ja asfaltiteede eristamatuses? Eelnevalt (kui kaarte veel ovi kaartideks ei nimetatud) juhatas GPS tihtilugu mööda kruusateid, kuna ei teinud vahet kruusa ja asfalt teedel.