kolmapäev, 3. mai 2006

Skypecast ja internetiõpe

Skype teatab uutest ja superlahedatest featuuridest. Välja tuli uus Skype 2.5 Beta koos Shared Groups featuuriga mis mul kohe silmad särama pani. Oma vaimusilmas koolilapsena ma näeks tuleviku kooli loengute pidamise osana seda, et Õppejõud on teinud oma loengu kuulajatest Skype Shared Groupi ning Skypecasti vahendusel peab loenguid. Kui on küsimuste esitamise koht, saab iga Skypecast'is osaleja vabalt küsimusi esitada ning neid üheskoos lahata ning arutada. Ma endiselt ei suuda aru saada, miks ma pean siiamaani sõitma ühest linnaotsast teise, et siis mõnd loengut kuulata, kui samas teises linnaotsas suudetakse ajada asju rahvusvaheliselt üle maailma ilma laua tagant tõusmata. Saaks vaid rohkem inimesi vabalt omavahel suhtlema.

Nüüd kui meil on olemas Skypecast'id ja ka juba uues Skype 2.5 Betas võimalus otse oma Outlooki kontaktidele helistada, siis ideealis kujutas veel ette featuuri mis võimaldaks näiteks iCal formaadis välja saata Skypecastide algusaegu oma sõpradele ja miks mitte siis neid iCal meeldetuletusi otse Outlooki või Gmaili kalendrisse salvestada, et siis olulisi vestlusringe mitte maha magada. Minu puhul kujutaks ette, et õppejõud näiteks saadaks oma loengute algusajad millal tal on võimalus Skypecaste pidada ja modereerida ning millal õpilased saaksid neid huvi korral külastada ning neist aktiivselt osa võtta.
Nüüd läheb juba vanema põlvkonna jaoks natukene keeruliseks aga siit samm edasi ma ei näe põhjust miks ma ei võiks saada võtta näiteks osasid aineid IT Kolledžist, kui seal on huvitavamad õppejõud, paar ainet Stocholmi ülikoolist ning lisada need oma õpingukavva TTÜ's. Praegu on vähemalt minul ja vist mitte ainult minul see probleem, et ei ole seda püsivust ja tahtmist igavaid loenguid kuulata. Kui enne mul ei olnud võimalust valida kas ma kuulan professor "selle" või "teise" loengut, siis nüüd seoses Skypecasti võimalustega avarduks ka loenguid pidavate õppejõudude nö. turg ja kohe saaks selgeks, kes on hea õppejõud ja suudab huvitavalt rääkida ning kelle Skypecasti sessioonid jäävad inimtühjaks. Õppejõud peaks olema kui hea müügimees kes peab õpilastele oma ainet "müüma", sest ainult tänu õpilastele makstakse talle palka. Tänapäeval on aga see suhtumine kuidagi vastupidine. Või vähemalt mulje jääb vahel selline.
Ma ei taha küll kellegi kohta midagi halvasti öelda, aga minuarust ei ole väga normaalne see, kui TTÜ multimeedia õppejõud suudab nii huvitavat ainet kui multimeedia nii igavalt edasi anda, et talle vahel ei tule mitte ühtegi inimest loengusse. Võrdluseks oskan vaid tuua seda kui omal ajal Peeter Marvet andis mulle IT Kolledžis multimeedia harjutustunde ja niipalju kui mina mäletan, siis need olid ikka väga populaarsed ning ikka sellised mida oodati ja kuhu hea meelega taheti minna, sest Petsil oli alati midagi huvitavat näidata ja rääkida.
Suuremat konkurentsi ja paremat kvaliteeti tahaks õppejõudude sekka. Õppimine on töö. See peaks olema fun. Ega see mingi kivide tassimine ei ole.

Viide: Early preview of Skypecasts
Viide: Skype Shared Groups

Kommentaare ei ole: