laupäev, 1. juuli 2006

Välgutajad

Vaatan mina televiisorist jalgpalli ning näen, et tribüünil kõik vilgutavad-välgutavad miskit. Tõenäoliselt siis fotoaparaadid mis seal sähvivad. Aga kas siis kõik need sähvijad on need, kes teevad pilti Auto(maatse) reZiimiga? Sellesmõttes, et kaamera tõenäoliselt arvab, et väljas tribüüni all on juba piisavalt pime ja hämar ning keerab automaatselt välgu peale. Aind et ma ei ole veel näinud ühtegi välku mis kaugelt-kaugelt tribüünilt suudaks väljakul artiste valgustada. Ma vaimusilmas kujutan juba ette, millised pildil neil tribüünult tulevad. Eespool istuvate pealtvaatajate kuklad kõik on ülevalgustatud ja väljak tagapool on hämar-hämar.
Kui keegi suurema kogemusega fotohuviline viitsiks sõna võtta, siis mind huvitaks, et kas reaalselt nende odavama otsa 3.5-5.6 avaga objektiividega on võimalik ka näiteks kasvõi õhtusel jalgpalli kohtumisel liikuvaid objekte jäädvustada? Või selleks, et vähemalt 1/250 säri kasutada peab väljas ikka suht pilvitu keskpäev olema?

Parema enesetunde jaoks on mul seda vaja. Ma lihtsalt unistan sellest, et kas mul tegelikult selle Kit klaasiga midagi peale ka oleks hakata.

Viide: Nikon D50 kere

6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Paljudel odavatel digiseepidel on välk automaatne. Isegi kui seda saaks ära keelata, ei tule inimesed lihtsalt selle peale.

Oliver ütles ...

Ma seda mõtlesingi, et by default ongi ta paljudel automaatne ja kindlasti on selle keelamiseks kuskil üks väike nupp, aga kõik need kes seal tribüünil istuvad pole vist seda nuppu veel avastanud enda jaoks. Pärast lähevad koju ja kiruvad aparaati, et krt, see ka ei tee üldse pilti.

Anonüümne ütles ...

Kusjuures ma ise ka mõtlesin vägutajate peale. Et jube palju välgutajaid.

Aga ma mõtlesin, selle nurga alt, et ei tea mitme FPS'ilise filmi kõikidest nendest piltidest kokku annab panna :)

Anonüümne ütles ...

Mu arust on ka selliseid digiseepe, millel välku ei annagi maha keerata. Et kui aparaat arvab, et vaja teha, siis ka teeb. Ma pead küll ei anna aga ma oleks mõnd sellist kaamerat justkui näinud.

Kuigi jah, sellist häda, mille puhul jupp teipi ei aitaks, pole olemas :)

Oliver ütles ...

Kusjuures omast kogemusest oskan vaid lisada, et need tavalised paber taskurätikud on teinekord abiks. Lasevad omajagu valgust läbi ja annavad "pehmema" tulemuse. Muidugi uskumatu vaatepilt on see, kuidas peale välgu valla päästmist paber suisa hüppab välgu eest ära, kui teda korralikult kinni ei hoia. Välgu tekitud energia on nii suur, et paber ei jõua enam paigal püsida.

Anonüümne ütles ...

ma mõtlen jälle niipidi, et ühe aparaadi välgust muidugi ei piisa platsi valgustamiseks, aga kui neid kogu tribüüni peale säriaja jooksul näiteks mõnisada tehakse, siis äkki on sellest natuke abi ;)