esmaspäev, 25. september 2006

Toidumürgitus

Toidumürgistuse tunnused on iiveldus, oksendamine, kõhuvalu, kõhulahtisus ja palavik. Haiguse edasine kulg sõltub mürgistuse iseloomust.
Tavalised toidumürgitused mööduvad paari päevaga. Harva lõpeb äge toidumürgitus surmaga.


Kõik eelnevad sümptomid on olemas. Palavik 37.5'C. Öö otsa jõin vett ja kõõksusin. Magu oli juba tühi ja vett oksendada oleks ka päris tobe. Koguaeg on tunne, et kohe kohe tuleb veel midagi kurgust üles.

Kõhulahtisuse korral tuleks tarvitada palju vedelikku (mineraalvett, apteegis ilma retseptita saadavaid spetsiaalseid soolalahuseid).
Palaviku puhul üle 38,5º C võiks kasutada palavikku alandavaid vahendeid (aspiriin, paratsetamool).
Soolenakkuste vältimiseks tuleks pesta korralikult käsi.


Küll ta varsti läheb üle. Ma ei jõua enam rohkem haige olla. Niigi öö otsa magada ei saanud.

Viide: Vikipeedia - Bakteriaalne toidumürgitus

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Sõid sardelli vei? :) mul kaks korda elus sardellisöömine lõppend toidumürgitusega.
Kolomandat enam ei tule sest ma lihtsalt ei söö enam neid.

Oliver ütles ...

Kusjuures mulle hakkab ähmaselt juba meenuma, et ma vist sõingi kolm sardelli eile :S