esmaspäev, 29. jaanuar 2007

Ei ole murdmaasusuusasaabast


Mulle avaldatakse vaimset survet. Hommikul lähen kohvi võtma ja korrusel korduvalt kollegid küsivad kas ma nädalavahetusel suusatamas ka käisin. MSN'i aknad hüppavad vahepeal lahti ja suusoojaks küsitakse ilusa ilma kõrvale, kas ma juba suusatamas ka olen käinud.
Alati ma pean täpsustama millist suusatamist silmas peetakse. Kui mäesuusatamist siis jah, käisin juba mäe peal, kuid millegipärast kui ma täpsustan suusatamise liiki, siis kõik tahavad ikka teada kas ma ka murdmaasuusatamas olen juba käinud. Nad nagu juba noriksid mind. Ei ole käinud. Kuid ei tea miks!?

Sest ma ei ole kaks aastat eesti kaubandusvõrgust omale suusasaapaid leidnud ning täna peale hommikust "viimane piisk karikasse" sõbralike järelepärimisi võtsin ette maratoni kuiva trenni ning helistasin kõik vähegi eestis murdmaa suusasaabaste müügiga tegelevad ettevõtted läbi, et pärida kas neil oleks mulle pakkuda ühte paari *uisu või combi murdmaasuusasaabast.

*suusklabmriga matkasaapad (backcountry touring boot) ei kvalifitseeru "päris" suusasaabasteks.

Enne kui ma helistama hakkasin tegin ka natukene kodutööd ja vaatasin ka suurimate tootjate välismaise kodulehed läbi, sest päris paljud tootjad on oma kodulehel ka iga mudeli juures ära märkinud ka suurused mis mõõtudes antud mudelit üldse toodetakse.

Nimekiri sporditarvete poodidest kus täna ei olnud nr 49 jalale murdmasuusasaabast.
1. Minu esimene valik kust alati olen abi saanud. A&T Sport, Salomoni maaletooja eestis. Enne jõule käisin ja panin nime kirja ning jätsin kontaktid, et nii kui mõni suur number tuleb, siis minuga kohe ühendust võetakse. Siiani ei olnud võetud. Kõige suurem number kohapeal oli Salomoni 48 2/3 mida olen juba jalga proovinud ja hirmsasti pigistab ning Madshuse 48 pigistab ka hirmsasti. Proovitud.

2. Ajalehes oli suur Extreme spordi ning Rossignoli reklaam mudmaasuusavarustusele. Helistasin. Peaaegu. Ainult, et neil oli pirital vaid üks mudel odavama otsa tagasihoidliku harrastaja pehmet, madalat ning ohtra Thinsulate soojendusega saabast. Kindlasti parem kui mitte midagi, aga kes natukenegi suusatanud on, teadsid kohe kiirelt lisada, et ega olgem ausad, suuremat asja sõidumõnu sul/mul sellega ei ole. Seda enam kui plaan oleks suusatamisega tegeleda jooksmise asemel ning tase võiks olla enamvähem sama mis jalgrattamaailmas Deore/LX ehk natukene rohkem harrastav harrastaja.

3. Suurest müüjatest kohe järgmisena Hawaii, kes pakub nii Fischerit ja vist oli neil Salomoni ka. Nendega oli kõige pikem jutuajamine, või pigem see, et nende arvutisüsteem otsis kõikide kaupluste ladudest kõige kauem üle eestiliselt, et ehk on mõnes poes mõnda mudelit minu poolt soovitud suurust. Igapäevane ebaõnn. Ka sellest sporditarvete ketist ei leidnud midagi.

4. Salomon, Madshus, Rossignol, Fischer on läbi helistatud. Jäänud oli veel Atomic ja Matkasport. Suunati telefoniga ühe inimese juurest teise teadjama inimese juurde kui ei neilgi 47'st suuremat valikut polnud.

Rohkem suuremaid murdmaasussasaapabrändi esindajaid mulle pähe ei karanud ning tegin ka mõned kõned kindluse mõttes rohkem laiatarbe vabaaja rõivaste ning sporditarvete poodidesse nagu Rademar ja Sportland. Lootus oli ka veel Nõmmel asuval Metsikul Põhjalal, kuid ka nemad ei suutnud aidata.

Ikaldus ma ütlen.

Eigo arvas, et saapatootjatel on rajameistritega salajane kokkulepe, et nii suure jalaga inimesi suusarajale ei lasta kuna nad tallaks oma suure jalaga sisse aetud klassikaraja lihtsalt ära.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

oliver, proovi ka A2K'd www.a2k.ee ("endine Visu tehasepoe kutid"), nad toovad maale Alpinat. Kuigi veeb annab suurimaks numbriks 48, siis teades nende sõbralikkust ja professionaalsust, siis kuskilt nad leiavad sulle sobiva suusasaapa.

Oliver ütles ...

Aitäh viitamast. Helistasin, küsisin. Ei ole nii suurt kui mulle vaja. Väidetavalt pole ka mitte keegi enne nende käest nii suurt saabat küsinud :S