pühapäev, 25. märts 2007

Nokia Sports Tracker sportimas

 Mõningat aega tagasi mainsin siin Nokia laboratooriumites väljatöötamisel olevat Nokia Sports Tracker nimelist tarkvarajuppi Symbian S60v3 telefonidele. Täna võtsin Nokia Sports Trackeri endaga trenni kaasa. Koos läksime ja avasime selle kevadise jalgrattahooaja.

Viimati sai peale jõule väike rattatiir tehtud. Kõva kolm kuud on pausi olnud. Ei jõua üldse. Muidugi võib vabanduseks öelda, et suurepärasel päikesepaistelisel päeval oli üle põldude vuhisev tuul see mis ei lubanud oluliselt kiiremini kui 20km tunnis edasi liikuda.
Jooksu lihased ei kipu vist päris need samad olema mis pedaalimisel abiks oleks.

Rattasõit on nagu väikene reis. Täna reisisin sadulas 43 kilomeetrit ümber Viljandi linna. Suuremale hulgale inimestele meeldib reisides kaarti kaasas kanda. No et teaks kuidas kohale jõuda ja ära ei eksiks. Rattasadulas satun aga tihtilugu sõitma teid mida varem pole sõitnud või põikama metsateedele millest mul pole varem aimugi olnud. Täpselt teadmata kuhu see teeots täpselt viia võiks.

Võimalik, et ma proovin omale vabandust leida arulageda rahakulutamise eest, aga nüüd on mul vähemalt mänguasi mis tagantjärgi näitab internetis kus kõiksugu huvitavates ja vähem huviates kohtades ma rattaga või ilma reisimas olen käinud. Hankisin omale väikese GPSi.

Tänu GlobalSat 359W GPSi ja Nokia Sports Trackeri koostööle tekib peale treeningut mulle kodus kompuutrisse aerofotodele joonistatud rada sellest kus ma liikunud olen.
Vähe sellest, et kaardile joonistub rada, on võimalus kaardile lisada ka teekonnal tehtud pilte. Hetkel veel piltide lisamine rajale vajab natukene käsitööd. Automaatselt see ei tule.

Praktilist kasu on asjast küll natukene vähe. Ma ei tea, et ma oleks kunagi oluliselt kuskile ära eksinud. Ükskord tuli aind plaanitud 50km ringi asemel 80km tiir teha rattasadulas. See on see kui ei tea täpselt kuhu see tee viib ja loodad, et sinna suunda minnes peaks kuhugi sinnakanti välja jõudma.

Trenni ajal istub see väike, vaid 2 tikutopsu suurune Bluetooth GPS mul särgitaskus ning trennitelefon on niikuinii alati kaasas. Juhuks kui mõni õnnetus peaks juhtuma või vajadus abi kutsuda.
Telefonile sai antud üks väikene lisaülesanne pidevalt Bluetooth GPS'ilt tulevaid koordinaate mälukaardile salvestada. Lisaks salvestamisele oskab Nokia Sports Tracker tarkvara mulle natukene läbitud teekonda joonistada, hetkelist kiirust, kilomeetri läbimiseks kuluvat aega, koguaega, ringiaega ja kõike kõike muud numbrilist infot kuvada. Ühesõnaga pea kõike mida on võimalik distantsi ja aja koosmõjul arvutada.
Kuna tänapäevased moodsad mobiiltelefonid võimaldavad multitegumitööd (multitasking) siis samal ajal jookseb vajadusel ka Nokia Maps, mille 8,1Mb suurune Eesti kaart on päris muljeavaldava detailsusega. Ikka kohe väga detailne. Viljandi väiksemadki tänavad on peal. Rääkimata Tallinnast ja teistest suurematest linnadest.

See oli nüüd navigeerimise osa. Varem kui mul GPS'i ei olnud siis klõpsisin vahel niisama looduskaunites kohtades telefoniga mõne pildi. Uue Nokia Sports Trackeriga salvestan seisma jäädes vaheaja ning jäädustan telefoniga mõned fotod.
Hiljem kellast ja telefonist treeningandmeid arvutisse tõmmates võtan ka üheskoos kõik viimati salvestatud pildid ning Geotaggin nad Picasaga selle sama treeningu Google Earth *.kml faili sisse/peale.

Põhimõtteliselt koduste vahenditega võib igaüks omale mobiiltelefoni ja Bluetooth GPSi abil väikese trenniabilise ehitada, mis võibolla natukenegi teeb tehnikahuvilisele trennitegemise huvitavamaks.

Kui saaks nüüd veel kuidagi Polari info ka sinna külge poogitud. See oleks vast änks!

Viide: Tänane väike tiir ümber Viljandi

1 kommentaar:

Heiti Hallikma ütles ...

Muideks - Google Maps lisas just oma uude versiooni kml failide näitamise toe: KML and GeoRSS Support Added to the Google Maps API. Töötab päris kenasti ...