reede, 27. august 2010

Mitmes täna on?

Leia pildilt tänane kuupäev. Mõlemad pildid on tehtud täna enamvähem samal ajal. Vasakul Android operatsioonisüsteemi esileht ja paremal iPhone oma.  
image image

Nädalapäevad tagasi läksin toidupoodi. Piimasaadusi ostes üldjuhul vaatan, mis on nende “Parim enne:” kuupäev. Vahel juhtub, et läheb meelest ära, mis kuupäev just täna peaks olema. Piimaleti juures pole seda ka kunagi kuskil kirjas. Käsi sirutub taskusse telefoni järgi.

image Varem iPhone kasutades olin juba ära harjunud, et telefoni kalendri aplikatsiooni ikoon kuvab alati käesolevat suurelt päevanumbrit ja ülalt väikeselt päeva nimetust. Kiirelt nägi ära tänase kuupäev. Hea mugav.

Millegipärast ootasin ja lootsin, et Androidi tegijad on olnud sama nutikad, kui Apple disainerid. Eksisin. Nädalapäevad tagasi ajas see mind veel segadusse, sest imagereaalselt oli 15 kuupäev just möödunud. Võttis viivu kuniks ma omaette piimaleti ääres nuputasin ja arvutasin, et kas ja kuidas saab täna  15. kuupäev olla.  Telefoni ekraanil ju kalender näitas selgelt 15.  Hiljem taipasin, et Androidi tegijad näitavad kasutajatele sõltumata kuupäevast kalendi ikoonil alati numbrit 15.

Iseenesest pisikene detail kasutajaliidese disianis, kuid igapäevase telefonikasutamise juures suutsin jube iPhone sellise väikese mugavusega ära harjuda.

4 kommentaari:

Sala ütles ...

Näe on küll näha -> http://www.upload.ee/image/770709/image_thumb_4_.png

Ma ise ei ole kunagi avastanud et see ikoon kuupäeva vahetab. Tähendab ma tean et see seda näitab aga mu unustan tuhinas alti selle ära.

Siis käibki kiirelt lukk peale, siis home nuppu ja lock screenilt vaatan kuupäeva :D

Käpp ütles ...

Mul on peas küsimus, miks iPhonel kalendri ikoon näitab õiget kuupäeva, kuid ilm ja kell näitavad staatilist infot - eksitav.

Oliver ütles ...

Päris hea. Ma usun, et ma olen oma telefoni esilehte tuhat korda näinud, aga et seal kella all ja temperatuuri peal on väike kuupäev. See on jäänud kuidagi märkamatuks. Päris huvitav, kuidas erinevad kodanikud ühe pildi pealt erinvaid asju suudavad märgata. Sarnaseid "eye-tracking" uuringuid vist teha veebilehtedele, et näha, millist osa pildist kasutaja silmad haaravad ja mida nad näevad ja mida tähelepanuta jätavad.

Triin ütles ...

Mina kui mitte kumbagi (ega nendelaadset) telefoni kasutanu hakkasin automaatselt vasakpoolselt pildilt kuupäeva kellaaja alt otsima (kust seda nii tihti leida võib) ja leidsin kohe. Parempoolselt pildilt andis ikka uurida ;)