laupäev, 16. oktoober 2010

Rovio Vihaste lindude võidukäik

Mobiilimaailma on tabanud üks järjekordne hullus. Seekord natukene isegi fenomenaalne. Angry Birds on vallutamas maailma.

Soomes on üks väikene arvutimänge tootev firma Rovio. Nad on tgelikult juba pikemat aega vaikselt erinevaid mänge kirjutanud. Ilma märkimisväärse eduta, kuid siiski järjekindlalt tegutsedes. Üheks mänguks paljude seast sai neil valmis üks hästi lihtne 2D mäng. Selleks, et seda natukene promoda, tegid nad väikese kampaania, loosides mängu mängijate vahel välja mõned iPhone'd. Mõne nädalaga said nad oma kodumaal Soomes oma uue mänguga teatavat kõlapinda. Inimesed mängisid ja soovitasid sõpradelgi mängida. 

Rovio proovis sama mängu Rootsis tutvustada ja tegid samasuguse kampaania sealgi. Jälle inimestele meeldis ja tuli palju positiivset tagasisidet. 

Mäng iseenesest on hästi lihtne. Seal on väikesed linnud ja ühed õelad põrsad, kes on lindudelt munad ära varastanud. Selleks, et munad sigade käest tagasi saada, tuleb sigade maju lindudega "pommitada". Mäng, mille mängimine on jõukohane igaühele. 

Allolev video näitab kiirelt ära, kuidas see mäng käib ja mida seal tegema peab. Iga uue leveliga lähevad põrsaste majad järjest raskemini purustatavaks.

Vähe sellest, et mäng sai ootamatult populaarseks skandinaavias, hakati selle vastu huvi tundma ka mujal maailmas. Kiiremini kui asjaosalised isegi aru said, oli vähem kui 5 kuuga saanud Angry Bird mängust maailmas nr 1 mobiilimäng kõigis suuremates riikides. Apple mobiiliprgrammide pood oli see, mis andis nende edule tohutu stardihüppe. Peale seda, kui Angry Birds sai iPhone AppStore üles laetud hakati mängu meeletutes kogustes kulutulena alla laadima ja ostma.

Väidetavalt on hetkel maailmas ligi 8 miljonit mobiilikasutajat kes aktiivselt Angry Birdsi mängivad ja selleks igapäevaselt kokku ligi 65 miljonit minutit kulutavad.

Kõik küsivad, et Wow, kuidas te seda tegite? Rovio poisid olid isegi natukene üllatunud. Üks edu põhjus, mida nad oskasid välja tuua oli vast mängu enda lihtsus ja teisalt ehk mängutegelaste tugevad karakterid (strong characters?). On head linnud ja pahad põrsad. Kõigile on see kergesti arusaadav.

Neil oli alguses põhimõte, et kõigile kasutajaküsimustele ja probleemidele anda tagasisidet. Nad ei jätnud kellegi küsimust tähelepanuta ega vastamata. Kasutajad tundsid end seeläbi hästi ja levitasid sõna. Rovio tahtis, et nende fännid oleksid õnnelikud. Mängu populaarsus levis paljuski ka suust suhu.

Mingi hetk hakkasid isegi kuulsused meedias rääkima, kuidas neile meeldib vabal ajal vihaste lindudega linnumune põrsaste käest päästa. Kui teinekord turundajad soovitavad oma toote promomiselt mõni kuulsus paati saada, siis Rovio pole kedagi palunud. Kõik kuulsused ülemaailmselt on Angry Birdsist ise vabatahtlikult vaimustunult rääkinud. See omakorda genereerib populaarsust ja huvi mängu vastu.

Mõned nädalad tagasi MobileMonday Summitil endises Olümpia hotellis küsiti Ericssoni (ma ei mäleta mis valdkonna) pealikult, et mis tema arvates on mobiilimaailmas olnud selline, mis on tema jaoks olnud kõige uskumatum? Vastus oli midagi sellist, et ta naine pöörab Angry Birdsi mängimisele rohkem tähelepanu, kui talle. Seda ei oleks ta mobiilimaailmast eales oodanud.

Mingi hetk hakkasid inimesed saatma Roviole pilte ja kirju, kuidas nad on näiteks teinud Angry Birdsi mängu, ainult et põrsaste majad on tehtud pappkastidest ja lindude asemel kasutavad nad kummipalle. Või näiteks keegi oli oma lapse lastetoa Angry Birdsi temaatikaga kujundanud. Vabatahtlikult, sest lapsele niiväga meeldis see mäng. Inimesed küpsetavad Angry Birdsi temaatilisi kooke ja saadavad pilte nendest Roviole. Isegi üks 5 aastane poiss joonistas neile pilte sellest, millised peaksid olema mängus põrsaste majad. See läks Rovio inimestele niivõrd südamesse, et nad panidki ühte mängulevelisse poisi joonistatud maja sisse.

Mingi hetk märkasid nad, kuidas inimesed teevad tänaval Angry Birdsi plakatite kõrval pilte, et lindudega ühele pildile saada. Nõudlus lindude kujutstega meenete ja mänguasjade järele on tohutu.

Angry Birdsi edu on olnud niivõrd peadpööritav, et isegi päeval, kui Microsoft lansseeris uue Windows Mobile 7, siis nad pandi Windows Mobile kodulehele populaarsuse tõstmiseks Microsofti poolt kirja, et Angry Birds töötab ka Windows Mobile 7 peal.

See muidugi ei olnud tõsi, sest Rovio pole veel jõudnud mängu Windows Mobile 7 peale teha ega pole seda veel plaaninudki, sest nad ei tea, kui populaarseks võib WM7 osutuda. Küll aga Microsoftil oli julgust ilma küsimata end toote lansseerimise päeval võõraste sulgedega ehtida.


Seniks kuniks Angry Birds on veel populaarne on neil ambitsionikad plaanid end laiendada veel teistelegi mänguplatvormidele.

Jõuluks on tulemas terve hunnik mänguasju ja lastekaupu. Nad on hingelt ärimehed. Rauda tuleb taguda kuniks see on kuum.

Kommentaare ei ole: