Otsisin nokaga kiivrit, mis kaitseks mind:
- varahommikuti ja hilisõhtuti puulatvade kõrgusel paistva päikese eest. Hommikuti tööle ja õhtul tagasi koju sõitmise igapäevane probleem.
- grupis kruusal sõites saaks kasutada "krossiprille", et suvel palavaga tolm ei tuleks visiiri taha ega silma. Kaitseks optilisi nägemisprille tolmu uuest.
Uue GS kiivri puhul on hea:
- Suu juures oleva ventilatsiooniklapi avamisel tuleb värsket õhku nii palju peale, et mai kuus hakkab nina külmetama. Suu esine vent on väga hea. Puhub õhu ilusasti üle visiiri sisekülje.
- Pealael oleva ventilatsiooni ava avades hakkab pealagi külmetama. Ventilatsioon on oluliselt parem, kui Shoei QWEST kiivril.
- Kiivris on "rohkem õhku" võrreldes Shoei QWESTiga. Selle tingib paljuski asjaolu, et kogu ninaesine on avaram. Koos sisemise Pin-lockiga ei ole õnnestunud visiiri uduseks saada.
- Kiivriga on kaasas "chin curtain", mis katab kiivri alumise lõua esise osa täielikult ära. Müra läheb oluliselt vaiksemaks. Väike miinus on see, et kiivrit peast võttes tahab ka chin curtaini kiivri küljest ära tulla, sest lõug ja nina tahavad chin guardi lahti tõmmata. Kiivrit pähe pannes jääb chin curtain kinni lõua ja huulte vahele. Näpuga peab järgi aitama, et ta ilusasti lõua alla paika läheks.
- Kiivri kinnituse rihmade lahendus on tehtud seliselt, et kui rihma korralikult kinni tõmbad, siis rihmad tõmbavad (kummiga) kaasa ka voodri, mis tekitab olukorra, kus kiivri alumise ääre vooder on tihedalt ümber kaela. Voodri materjal on väga mõnus ja pehme.
- Vooder täielikult eemaldatav, pestav.
- Intercomi kõrvaklappide jaoks on kiivri koorikus spets õõnsused/augud olemas, et kõlarid ei hakkaks kõrvade peale pressima.
- Uuele visiirile omaselt on ta praktiliselt "nähtamatu". Sõltuvalt päikese kaldenurgast päikeselisel päeval on visiiri sisepeegeldusest näha enda põski ja nägemisprillide raame. Sama oli ka Shoei kiivriga.
Mitte nii hea:
- Noka olemasolu mõjutab õhu liikumise üle kiivri. Mitte väga palju, kuid siiski tekitab noka kasutamine väikest vibratsiooni kogu kiivris. Paneb kogu pea/kiivri hästi natukene värisema, mis tekitab olukorra, kus liiklusmärkidelt linnanimesid lugedes on need justkui natukene "udused/topelt". Võttes käega kiivri sirmist/nokast kinni või pannes pea mootorratta tuuleklaasi taha, värin kaob. Liiklusmärgid lähevad tagasi selgeks. Eks see on seotud ka ratta ja tuuleklaasi eripäradest ning sellest kuidas õhk/tuul üle ratta jookseb.
- Müra on tugevam võrreldes Shoei QWEST kiivriga.
- Pealael oleva vent. ava avamine tekitab juurde teatava väikese "põrina". Põrina teke omakorda sõltub sellest, kas nokk on paar kraadi horisondi suhtes alla või ülespoole suunatud. Üles ja kaugusesse vaadates kaob põrin ära. Alla vaadates tuleb tagasi. Kiivri noka kruvid samal ajal kõvasti kinnitatud.
- Suu esise vent ava avamisel tekib juurde kuuldav lisa "vuhin", mis iseenesest ei ole väga häiriv.
- Visiiri eemaldamine käib väga raskelt. Näpud on valusad sellest, et visiiri stopperit lahti sikutada. Shoei QWESTi puhul käis visiiri eemaldamine üli lihtsalt ja kergelt.
- Kiivri kinnitusrihma D-ring kinnitus jääb täpselt kurgusõlme kohale. Eelmise kiivriga oli kinnituse koht kaela suhes justkui rohkem külje peal ning ei läinud otseselt vastu kurgusõlme. Praegune kinnitus on kurgusõlme natukene valusaks teinud. Kiiver peas, allapoole vaadates surub metallist kinnitus tuntavalt kõri peale.
- Pikema kasutuse puhul on "pressure point" tekkinud oimukohtadele, silmadest natukene kõrgemale.
- Kiivri voodris ei ole otseselt ette nähtud kanaleid optiliste prillide prilliraamide jaoks. Prilliraamide surumine voodri vahele on vaevaline. Sõltub prilliraami paksusest. Shoei QWEST kiivril olid spets vahed voodris prilliraamide jaoks ja optiliste prillide kasutamine kiivriga oluliselt lihtsam.
Muud tähelepanekud:
- Visiir tekitab tuules vähest "lifti" ehk sõltuvalt visiiri kaldenurgast tekib tunne, et tuult tahab kiivrit ülespoole tõsta ja kiivrit nö. kergemaks muuta. See ei ole kuidagi häiriv, aga võrreldes senise Shoei QWEST kiivriga jällegi teistmoodi tunne.
- Pealae ventilatsiooniklapi avamine on paksemate kinnastega esialgu natukene keeruline. Noka all olev plastikust liugurklapp ei ole väga kergelt kinnastega ära tuntav ning liigub väga tihkelt.
- Putukad lendavad noka alla kinni. Kui visiiri saab puhastusainega lihtsalt lapiga puhtaks teha, siis noka aluse puhastamiseks on vaja nokk eemaldada. Sinna kus on noka kinnituskruvid, tekib mitmetest noka alla lennanud surnud putukatest "trobikond". Tuule ja kiiruse koosmõjul on nad sinna hunnikuna tugevalt kokku pressitud.
BMW tootetutvustusvideo YouTube's:
BMW kasutajakogemuse lühiülevaade YouTube's:
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar