reede, 7. august 2009

Annekreeda SCOTT Contessa 30 ‘08

Annekreet tahtis hakata jalgratturiks. Selliseks hardcore tõsiseks jalgratturiks. Õigemini tahtis metsas kaasas käima hakata.

Alguses arvas nagu paljud teisedki tänapäeval, et kõige lahedam jalgratas on Cruiser. Nad on tõesti lahedad. Stiilsed ja mugavad tänaval sõitmiseks.
imageAnnekreet sai omale kasutada kõige ehtsama jalgratta linnatänavatel uhkelt kulgemiseks. Kroomitud porilauad, küljelt valged kummid ja värki. Väga uhke.

Paarsada kilomeetrit hiljem tekkis tunne, et see Cruiser on ikka meeletult aeglane ja raske ratas. Linnas sõites ei saa väga mugavalt kõnnitee pealesõitudest üles ja kiirendada on maru raske. Ainult väga vaikselt saab sellise rattaga linnas liigleda. Selleks see ratas ju loodud ongi.

Sellise rattaga ei saa heinamaal mööda singleid sõita. Sportlik osa on praktiliselt välistatud.

Lihtsast linnasõidust oli tärganud huvi natukene huvitavamal maastikul sõidu vastu. Valida oli hübriid/fitness rataste ning päris maastikurataste vahel.  Hawaii lajatas parasjagu selga päris ahvatleva müügikampaania eelmise hooaja võistlusratastele. Head rattad läksid müügiks nagu soojad saiad. Eelmisest aastast ei olnud just palju sobiva raamisuurusega rattaid järgi jäänud.

Meeste SCOTT Scale entry level võistlusrattad olid suisa –50% soodustusega saadaval. Ei mingi “kuni” klauslit allahindlusprotsendi ees. Ratta olidki poole odavamad.

Küll aga ei ole päris mitte niisama naiste rattad natukene erineva raamigeomeetriaga, kui meeste rattad. Meeste Scale raamid olid naisterahva keha jaoks liialt suured (pikad). image Eelkõige “top tube horizontal” oli justkui liialt pikk. Stemmi lühendamine ei olnud ka justkui kõige parem lahendus. Ikka jäi kuidagi natukene ebamugav.

Küll aga istus nagu valatult spetsiaalselt naistele disainitud SCOTT Contessa sarja raamigeomeetria.
imageEsialgu arvasime, et Contessa 50’st teoorias peaks piisama. Müügimehed muidugi tausta kuuldes laitsid mõtte maha. Soovitati ikka kraad kangemat ja kergemat varustust. Eesti on väike ja kuulujutud levivad kulutulena. Hawaii poest lekkis infot, et üks mu sõber olevat oma perre samuti hea hinnaga hea ratta, ehk ühe Contessa viinud.

Läksime külla asja uurima-vaatama. Pererahva kõrge rattaspordihuvi ning asjatundlik argumentatsioon tegi müügi ära. Annekreet sai omale Eestis viimase müügil oleva 2008 aasta SCOTT Contessa 30’ne.
imageHuvi korral sõidab sellise rattaga ära väga edukalt pühapäevased Elioni etapid ja ukerdab vabast tahtest kõige parematel kohalikel maastikurattaradadel.

Välismaal on inimesed internetti kirjutanud väga positiivseid lauseid ratta käitumise osas. Eelkõige kui väga hea hinna ja kvaliteedi suhtega alumise otsa võistlusratas.
image

Riding the eye-catchingly beautiful Scott Contessa 30, we found ourselves pleasantly surprised by top performance at a budget price. It soon became a favourite with our testers, its subtle and surprising ride begging us for more wherever we rode it.

It would make a great beginner’s bike, with the capacity to take you on to bigger and better things with a bit of well directed upgrade cash, and it never failed to raise a smile.

image Komponentide tase on igapäevaseks natukene aktiivsemaks tervisespordiks esialgu täiesti piisav. Amort on lukustatav RockShox Dart2, mis kuulujärgi on jällegi esimene selline amort, mis natukenegi rattaamordi moodi võiks käituda. Kuigi teiste sõitjate ülevaated peavad teda siiski mitte just kõige eeskujulikumaks, kuid oma hinna juures siiski piisavalt tubliks.

Esimene vahetaja Deore ja tagumiseks vahetajaks Deore LX. Toimivad täiesti ootuspäraselt. Eks nõudlikuse kasvades saab siinkohal tulevikus vahetajaid parema töökindluse poole välja vahetatud.
image Enda rattal ei pidanud esimene Deore vahetaja just mitte kõige kauem vastu. Samas tagumine LX teeb senini tublilt oma tööd.

The drivetrain is an effective mix of Shimano LX and Deore, which behaved impeccably throughout. It might not be the lightest kit in the world, but it offers great value for money and we really like the new two-way shifters for small hands.

Sadul olevat tõeline naistekas, ehk disainitud just naisterahvaste kehakumerusi arvesse võttes. Välimuselt valge ja lilledega.

Extra slim grips with a bulge for your palm are easy to keep a grip on, and the saddle was among the comfiest we’ve tried on any bike.

image

Kokkuvõttes esmapilgul üks tubli algaja maastikuratturi jalgratas, mis peaks esialgu päris aktiivse kasutamise puhul mitmeid tublisid aastaid teenima.

Viide: Top-performance women's bike at a budget price - Scott's Contessa 30

1 kommentaar:

Martin ütles ...

Oskad sa peale Nõmme veel mõnda head pisut mägisemat sõidurada soovitada?
Omal Scott Aspect 40 ja tahaks ka pisut jõulisemalt seda kasutada..