esmaspäev, 3. september 2007

8. Rakvere rattamaraton

Äxzn jäxzõn, niipalju kukkuvaid jalgrattureid ei ole ma veel varem ihusilmaga rajal kohanud. Rakvere oli konkurentsitult siiamaani kõige külmema ilmaga sõidetud Elioni etapp sel aastal. Isegi eelmisest aastast ei mäleta nii külma ja märga ilma kui sel korral. Juba hommikul sadas, rajal sadas, koju sõites tuli suisa padukat.

Rada oli vist praktiliselt sama mis eelmisegi korral. Natukene erilisemaks tegi raja seekordne ilm, mis sisaldas endas märga vihma ja külma tuult. Piisavalt palju selleks, et kohati rada ohtlikult libedaks muuta ning piisavalt selleks, et sooja saamiseks kõvasti rabeleda. Varbaid ei saanudki sõidu ajal soojaks.

Kuna vihma sadas sõidu jooksul vahelduva  eduga ja rada oli vast üks Elioni sarja tehnilisemaid, siis selliseid kukkumisi mis toimusid otse minu ees või seljataga sõitva ratturiga, nägin nii 4-5. Selliseid mis toimusid vast 15-30 meetrit eespool oli oma 10-15 kokku kogu 3 tunnise rajal veedetud aja jooksul. Huvitav on see kuidas otse sinu ees sõitva ratturi ülepeakaela lendamist on võimalik pärast mälus aegluubis uuesti läbi mõelda ja meenutada.

Kohalike mägede nimesid küll ei tea, kuid need olid tõsiselt head. Kes käisid, need teavad, aga see laskumine mis oli vahetult enne suusahüppe mäest üles ronimist oli eriti magus. Seal oli väidetavalt ikka tohutult kukkumisi. Mägi oli niivõrd järsk ja märg, et sinka vonka puude vahelt alla tulles ei saanud päris paljud keeruliste manöövritega hakkama. Eks kohalikud teadsid selle rajaosa ülimat keerukust ning sinna oli kogunenud hulgaliselt pealtvaatajaid ning abistajaid kes juhendasid rattureid kuidas antud laskumist võimalukult oskusklikult ja ohutult läbida. Seda on raske sõnadesse panna kuid seda kogeda oli ülimalt lahe.

Sellist rajaosa kus kitsas teerada jooksis mööda mäekülge oli samuti mõnusalt palju. Mõnusalt selles mõttes, et see tegi sõitmise kõvasti huvitavamaks. Mulla alt välja sõidetud vihmamärjad mäekalda peal olevad puujuurikad olid täpselt sellised, et kunagi ei tea millal võid neist üle sõites libastuda. Korduvalt tänasin oma suure mustriga kumme mille küljenublud päästsid kriitilises situatsioonis hullemast. Mitu korda läks libedas kurvis suure hoo pealt ratast alt, kuid mingil imekombel veel viimasel hetkel äärmised nublud haakisid pinnasesse ja juhtisid ratta läbi kurvi.

Rakvere rada on tuntud ka oma pealtvaatajatele korraldatud rajaosaga. Kui üldiselt kaovad maastikujalgratturid peale starti üle põldude metsa ja mägede vahele, siis Rakvere sõit algas kõigepealt paraadiga läbi linna. Linnapargis üle treppide ja sildade. Teatri eest üle kõige järsema Elioni sarjas läbitava "seina" meenutava lossivaremete valli lossivaremetesse ning siis tagasi läbi stardi nö. õige raja peale mis viis juba looduslikematele radadele. Kuna linnarada hõlmas endas suuremas osas siiski asfaltteid, siis vihmastest oludest tingituna said pealtvaatajad ikka kohutavalt palju ratturite libastumisi näha. Pealtvaatajad karjusid raja ääres võistlejatele järgemööda "Ettevaatust! Libe kurv!" ja ratturid tulid järjest muudkui lups ja lups ning panid kurvis külje maha.

Kahel korral läbisin seda libedat kurvi ning mõlemal korral nägin ja kuulsin nii enda ees kui vahetult tagant tulijaid asfaltiga kaetud kurvis kukkumas.

Tore oli. Koht numbri järgi jällegi parim Elioni sarjas mis see aasta välja sõidetud. Eelmine aasta samal rajal oli kohaks 445.

Kuupäev: 02.09.2007
Võistlus: 8. Rakvere Rattamaraton
Nimi: Oliver Ojamaa
Distants: 53 km
Aeg: 3:05:57.0
Koht: 433
Stardinumber: 646
Vanuseklass: M21
Koht vanuseklassis: 286

Enne ja peale võistlus nägin stardipaiga juures uut ja edevat mänguasja ringi edvistamas. Mul on kahtlus, et nad teevad seda meelega. Proovivad sihtgrupis huvi tekitada ja ennast paremini müüa. 
 
Ma ei oskaks kuidagi muudmoodi seda reklaamfoto tõlgendada.

Viide: Škoda Octavia Scout

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Varvaste soojana hoidmiseks kasuta kingakatteid, ei maksa ülemäära palju ja boonusena jäävad sopase ilmaga ka kingad ise puhtaks ;) Üldiselt alla 14-15 kraadise ilma korral sõidan katetega.
Sõit ise oli äge, kahjuks õnnestus ka endal külg asfaldil maha panna selles libedale kurvile järgnevas vasak-kurvis.
Viimasel Kõrgemäe läbimisel möödusin ühest kiivrikaameraga sellist, ajendatuna mingist varasemast postitusest arvasin et sina... aga piltide pealt vaadates tundub, et siiski mitte.

Oliver ütles ...

Kiivrikmerast loobusin see kord. Ma ei uskunud sellesse kuna vihmaga oleks objektiiv nii kui nii märjaks saanud ja mida sa hiljem sealt vihmapiiskade vahelt ikka vaatad.

Kingakatetega on see jama, et ma hakkasin neid omale eelmine aasta ise tegema (http://olkas.blogspot.com/2006/03/bahillid.html), kuna kaubandusvrgus puuduvad minu jaoks sobivad kingakatted. Kahjuks ei ole ma oma kingakatte projektiga veel lõpuni jõudnud kuna ma pole leidnud head ja odavad neopreeni millest neid valmistada.

Kusjuures möödusin ka ise sellest kiivrikaameraga tüübist, kuid millegipärast ta seisis tol hetkel raja ääres.