reede, 16. aprill 2010

Sports Tracking Technologies

On paar asja, mida Nokia telefonid teevad päris hästi. Need paar asja sõltuvalt olukorrast panevad mind Nokia telefone kindlalt teistele eelistama. Eelistan Nokia telefoni siis, kui ma pean metsa või reisile minema. Kaugemale kodust ära.
Nokia OVI Maps on üks parimaid mobiiltelefoni kaardirakendusi. Nokia telefonid teevad väga hästi pilti. Aidates mugavalt uusi ja huvitavaid kohti jäädvustaimageda.
Nokia telefonidel töötas selline programm nagu Nokia SportsTracker. Panin selle alati käima, kui läksin rattaga metsa sõitma ja uusi radu avastama.  Nokia SportsTracker joonistas maha mu rajad ning lisas sinna jäädvustatud pildid. Ütles mulle, mitu kilomeetrit olen läbinud ning mis on olnud mu liikumiskiirus erinevatel raja etappidel. Joonistas graafikuid. Hiljem sai kõike arvutist suurendatult ja täpsemalt tagantjärgi vaadata.
Huvitav mänguasi, mis oli minu jaoks Nokia arenduslaborite üks huvitavamatest projektidest.
Kahjuks mõni aeg tagasi lõpetas Nokia ametlikult SportsTrackeri arendamise. Umbes täpselt sel ajal, kui jõudsid müügile Nokia puutetundliku ekraaniga telefonid.
Peale seda oli tükk aega vaikust. Ei mingit arengut. Kellel oli vana SportsTrackeri versioon ja vana telefon, need said programmi edasi kasutada, kuid arendustegevust enam ei toimunud päris pikka aega.
 image Kuni eilseni. Eile tekkis internetti väikene nupukene ja üks internetileht.
http://www.sportstrackingtechnologies.com/
Seal ei ole palju juttu. Kontaktandmeid ja link programmi allalaadimiseks. 
Interneti kuulujutud räägivad, et tööandja Nokia pani SportsTrackeri projekti kinni ära. Kuid kuna töötajatele endile see projekt niipalju meeldis, siis nad ei jätnud jonni ja hakkasid seda ise edasi arendama. Täitsa eraldiseisvalt.
Igaljuhul panin eile uue SportsTracking tarkvara uude Nokia X6-00 telefoni ja kimasin rattaga töölt koju.
Ei oska väga muud öelda, kui et kõik töötas suurepäraselt. Uus SportsTracker näeb oluliselt ilusam välja, kui vana. Kasutajaliides on puutetundliku ekraaniga telefonide tarbeks disainitud.  Seda on mugav kasutada. Tänu heale telefonile leiti asukoht ülikiirelt ning mõne sekundiga nägin ka juba kaardilt, kus hetkel asun.
image Praegu veel ei ole võimalik oma salvestatud radu automaatselt SportsTrackeri kodulehele laadida. Küll aga lubatakse, et see võimalus tuleb õige peal. Hetkel saab andmed salvestada Google Earthile söödavasse formaati või teistesse tänapäevaselt moodsatesse formaatidesse (GPX, XML, CSV), mida vastaval vajadusele saab ise edasi töödelda omale sobivaks.
imageJään huviga ootama, millise laheda veebikeskkonna nad valmis teevad. Siiani on Garmin oma Forefunnerite perekonnaga ning Nike+ oma iPodi pluginaga võimaldanud sotsiaalselt treeninguid veebi laadida, neid jagada ning selle ümber elevust tekitada. Mõistlik oleks vast SportsTrackeri inimestel samas suunas veelgi parem keskkond luua.
Uus SportsTracker on allalaetav OVI poest, millele pääseb ligi otse telefonimenüüst.
Igaljuhul tasub proovimist, kui sedasorti mänguasjad ja vidinad huvi pakuvad.
Viide: Uus SportsTracker Nokia OVI poes allalaadimiseks

4 kommentaari:

Aivar ütles ...

Mul on OVI Mapsi abil mööda eestit ringi navigeerimisest väga kurvad kogemused.

Probleem tundub olevat selles, et OVI Maps suudab eristada eesti teid kahel tasemel - maantee, kõrvaltee. Põhjus miks ma seda arva on see, et kui alustada oma sõitu kusagilt väiksemast kohast, siis suudab OVI maps välja pakkuda kõige lühema tee, mis aga võib olla kõige kitsam ja mudasem metsavahetee või suvaline kruusatee. Arvestamata sealjuures seda, et paarsada meetrit eemal jookseb korralik asfalttee.

Näiteks Soomaa Rahvuspargist Paidesse sõit kulges esimesed 20+ km just sellise kummalise tee peal. Lõpuks lihtsalt ei viitsinud enam mööda auklikke teid sõita ja keerasin ühel hetkel asfaltile ära. Ja navigeerisin päikese järgi suurele maanteele :)

Sama kogemus on ka muude väiksemate kohtadega, kuhu ma viimasel ajal sattunud olen.

Oskad sa seda kuidagi kommenteerida või tead põhjust, miks telefon navigeerides ei paku kõige mõistlikumat teed? Olen proovinud kõiki valikuid - kiireim, optimeritud, lühim. Probleem jääb samaks.

Oliver ütles ...

Olen sama ise kogenud. Kui teevalik on olnud ikka lootusetult halb, siis lihtsalt oma äranägemise järgi parima valinud ja lasknud teekonna uuesti arvutada. Samas kui on olnud täitsa võõras koht, siis pole mul olnud ka nii drastilist võrdlusmomenti päris katkise kruusatee ja ilusa asfalti vahel. Kunagi lühimat teekonda valides andis ka küll ühe peaaegu, et metsasihi ette, kuid metsatee otsale kohale jõudes otsustasin selle läbimist siiski mitte proovida ja oma äranägemise järgi ringiga minna.

Eks see teede valik vast paljuski sõltub algandmetest. Kui põhjalikult erinevad teejupid on lisainfiga varustatud.

Loogilise programmeerimise aine üks kodutöödest oli analoogne teekonnakoostamine, võttes arvesse erinevaid kitsendusi.

Aivar ütles ...

Just, kui kõik teed on ühe kaaluga - nii porine ja auklik metsavahetee kui asfalteeritud kõrvalmaatee - siis ongi mõistlik teekonda planeerides otsida kõige lühem tee, mis ei pruugi reaalselt siiski parim olla.

Loodetavasti suudab Navteq aja jooksul oma kaartide detailsuses Garmini või TomTom'i tasemele lähemale jõuda. Need kaks saavad eestis väga hästi hakkama.

Ja ovi.com/maps ei tööta chromega :)

Marko R ütles ...

Lisaksin ühe tähelepaneku. Nimelt on OviMaps'il (nagu ka näiteks Garminil, mida kasutan) seadete all järgmine võimalus (jutt versioonist OviMaps 3.03):
seaded > marsruut > marsruudi valimine: järgmised valikud
1. kiirem marsruut
2. optimeeritud
3. lühim marsruut.

Kui nüüd valitud on "lühim marsruut", siis juhatab gps kõige lühemat teed pidi ning kasutab selleks ka tihti suvalisi kahtlase sõidetavusega teelõigukesi. Kui aga valida "kiirem marsruut", siis peaks gps loogika järgi valima ka suuremad ja parema teekattega teed. Olen seda ise kogenud.

Ehk see kommentaar aitab. Ilmselt ei tööta see soovitus kõigis olukordades.

Minu jaoks on OviMaps'i puhul veidi häirivaks hoopis see, et kui parasjagu ei asu autoga teepeal ehk oled parkimsplatsil, siis ta ei suuda marsruuti välja arvutada. Alles teele sõites on ta suuteline seda tegema.

Üldiselt siiski väga rahul sellise tasuta teenusega. Kuigi minu Garmini ja Regio kaardi vastu see ei saa.

Ja veel niipalju Aivari viimasele kommentaarile täpsustuseks, et Garmin kasutab ka Navteq'i kaarte ning näiteks Aasia osas TeleAtlase omi. TomTom kasutab minu teada TeleAtlase kaarte, kuigi kogemus puudub. Seega ei ole ilmselt probleem mitte Naviteq'is kui kaardis, vaid pigem GPSi kaardilugemise ja navigeerimise tarkvaras. Pigem on paranduruumi OviMaps'il kui tarkvaral.